נציבת שב"ס על פרשת הסוהרות: "יש ספק בנוגע לבדיקה הקודמת"

פרי הגיבה לראשונה לטענות נגד קצין המודיעין בכלא גלבוע שהתעוררו בעקבות עדותו של מפקד בית הסוהר הנוכחי, וקראה לבדוק את המידע שהתגלה בפרשה

קטי פרי
קטי פרי | צילום: ערוץ כנסת

נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי הגיבה היום (חמישי) לראשונה לטענות האחרונות בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, וקראה לבחון את המידע החדש שהתגלה בפרשה. זאת, יותר משבוע לאחר שהפרשה התעוררה מחדש בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע הנוכחי.

באיגרת ששיגרה לעובדי שב"ס כתבה פרי כי "הגילויים החדשים שפורסמו אודות פגיעה לכאורה מצד אסיר ביטחוני בסוהרות הארגון בשנת 2018, והמידע החשוב שהוצף מחדש בכלי התקשורת, מעלה ספק בנוגע לממצאי הבדיקה הקודמת ומחייב כל מפקד לפעול",  והוסיפה כי הנחתה את הגורמים המקצועיים "לפנות ללא דיחוי לגורמי החקירה והתביעה הרלוונטיים בבקשה לבדוק את המידע החדש ולהגיע לחקר האמת".

כזכור, אתמול דובר צה"ל הודיע כי שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי סיכמו על הקמת צוות מיוחד לבחינת המעטפת למשרתי החובה מחוץ ליחידות הצבא. זאת, בעקבות עליית פרשת הסרסור בסוהרות חזרה לכותרות. על כן, הצוות יבחן את תהליך הגיוס, הליווי ותנאי השירות של חיילות וחיילים המשרתים מחוץ ליחידות צה"ל.

לאחר שמפקד כלא גלבוע העלה בעדותו מוקדם יותר השבוע את המקרה, סוהרות ששירותו במתקן הכליאה סיפרו על ההטרדות שחוו מצד האסירים הביטחוניים: "הם השתמשו בי בתור אובייקט מיני", סיפרה אחת מהן. "האסירים בחרו את הסוהרות", אמרה אחת אחרת.