בעקבות הבריחה: צוותים הנדסיים יבחנו את בתי הסוהר בישראל

לאחר תפיסת ארבעת האסירים שנמלטו, נציבת שב"ס הנחתה לבדוק את מתקני הכליאה ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם צה"ל ומומחי בינוי, כדי לאתר כשלים מבניים. במקביל, בשב"ס נערכים למבצעי ניוד אסירים

זמן צפייה: 12:30

לאחר הערכת מצב של הפיקוד הבכיר בשירות בתי הסוהר ונציגי כוחות הביטחון, הנחתה היום (שבת) נציבת שב"ס קטי פרי כי החל ממחר תחל בדיקת בתי הסוהר בארץ. בנוסף, שירות בתי הסוהר ייערך למבצעי ניוד אסירים בהתאם לצרכים המבצעיים.

במסגרת הבדיקה, צוותים הנדסיים מיוחדים בשיתוף עם צה"ל ועם מומחי בינוי והנדסה יסרקו את בתי הכלא ברחבי הארץ במטרה לגלות האם ישנם עוד כשלים מבניים דומים לאלו שהיו בכלא גלבוע והובילו לבריחת ששת האסירים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיקים, עקבות נעליים ועירנות אזרחית: כך נתפסו המחבלים הנמלטים

כפר כנא: ירי לעבר ביתו של קצין בכיר במשטרה

\ביידן ביום השנה לאסון התאומים: "אחד הרגעים האפלים בהיסטוריה"

עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו
עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו

אחרי מעצר שניים מהמחבלים הנמלטים אמש, הלילה נעצרו גם זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה. השניים נתפסו בחניון משאיות שבו הסתתרו באום אל גאנם מזרחית לנצרת.

כוחות ימ"מ של המשטרה עצרו את השניים לאחר סריקות עם רחפנים וגששים על המשטרה. מי שפיקד על המבצע היה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא. מי שהביא לחשיפת שני המחבלים הם לוחמי יחידת המילואים מרעול של אוגדת איו"ש בצהל. הלוחמים הוקפצו בראש השנה כמנתחי שטח גיאוגרפי וגששים - יחידה שהוקמו כלקח מחטיפת הנערים בחברון בקיץ 2014.