יותר מ-200 מחסומים: נמשך המצוד אחר המחבלים שברחו מהכלא

גם הערב נמשך המרדף אחר ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע. כוחות צבא, מג"ב ומשטרה לוקחים חלק במצוד. תחקיר ראשוני מצא: הסוהרת במגדל השמירה נרדמה

זמן צפייה: 02:17

למעלה מ-200 מחסומים נפרסו הערב (שני) ברחבי הארץ במטרה ללכוד את ששת האסירים הביטחוניים שברחו במהלך הלילה מכלא גלבוע. כוחות גדולים של צה"ל, משטרה ומג"ב פרוסים בכל הארץ, מבצעים סריקות ומשתתפים במצוד אחר המחבלים, תוך כדי כוננות גבוהה לאירוע ביטחוני שעלולים לבצע הנמלטים.

על פי ממצאי התחקיר הראשוני, הסוהרת ששמרה במגדל השמירה בבית הכלא נרדמה במהלך המשמרת. כמו כן, מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים התייעצות בעניין עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, נציבת שב"ס ובכירים נוספים.

המצוד אחר האסירים הנמלטים
המצוד אחר האסירים הנמלטים | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, הג’יהאד האסלאמי בעזה, אשר משתייכים אליו חמישה מהמחבלים, איים כי אם ישראל תחסל את האסירים שברחו "היא תשלם על כך מחיר". בנוסף, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה נשא דברים ואמר כי "זהו יום גדול של שמחה ויום חדש בג'האד של העם הפלסטיני". בנוסף, קרא לתושבי הגדה לעזור למחבלים שברחו, לאחר שבמערכת הביטחון חששו כי הם כבר הגיעו לשטחי יהודה ושומרון.

חזבאללה הוציא הודעה מיוחדת בעקבות האירועים בה נכתב כי הארגון "מברך את העם הפלסטיני ואת פלגי ההתנגדות. מה שעשו הלוחמים מהווה הישג מיוחד, סטירת לחי לישראל ולאמצעי הביטחון הנוקשים שלה. חזבאללה סבור כי זוהי הזדמנות מצוינת לשפוך אור על סוגיית האסירים בבתי הכלא הישראלים ולחשוף את מה שהם עוברים. אנו מקווים כי כוחות ההתנגדות יצליחו לשחרר את כל האסירים מבתי הכלא של ישראל".

המצוד אחר האסירים הנמלטים
המצוד אחר האסירים הנמלטים | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, שישה אסירים מסוכנים מאגף 2 בכלא גלבוע, שבצפון, ששייכים לארגון פת"ח ולג'יהאד האיסלאמי, ברחו הלילה ממתקן הכליאה בעזרת מנהרה שחפרו מתחת לכיור התא. בין היתר, נבדקת האפשרות אם בשבועות האחרונים היה בזבוז חריג של מים בכלא, כאשר אחת הערכות היא שאת החול של המנהרה שטפו עם המים.

בין האסירים נמצא המחבל זכריא זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין. יש לציין כי המודיעין בכלא ידע כי לאסירים יש כוונות לברוח. על פי חקירה ראשונית, על חפירת המנהרה עמלו האסירים במשך שנים, כאשר חמישה מתוך השישה שנמלטו, שהו באותו התא בכלא. במקביל, בהערכת מצב שנערכה הבוקר בשב"ס הוחלט להיערך לפיזור יתר האסירים הבטחוניים שנמצאים באגף.