גורם במשטרה נגד בר לב: "השר מנותק מהמציאות - יש כאוס מוחלט"

בעקבות הסערה סביב ציוציו, גורם במשטרה תקף את שר הבט"פ, וקרא לפרישתו. גורם אחר מתח ביקורת על ההתנהלות סביב התפטרות יועץ התקשורת: "בר לב מצא שעיר לעזאזל". היועץ נתן דובלין לחדשות 13: "בוא נגיד שלא הייתי ממליץ לפטר"

זמן צפייה: 03:23

בעקבות הסערה סביב ציוציו של השר לביטחון הפנים עמר בר לב, גורם במשטרה תקף את השר. "יש כאוס מוחלט במשטרה", אמר הגורם לחדשות 13. "השר מנותק מהמציאות לחלוטין וזה יוצר שבר עמוק. השוטרים שנותנים את הנשמה הפכו ללעג. אם רוצים שינוי אמיתי, אז יצטרכו לקבל החלטה מהירה מי מוביל את השינוי הזה כי השר בר לב לא יכול לעשות את זה".

גם במשרד לביטחון הפנים נמתחה ביקורת על השר והתנהלותו סביב פיטורי יועץ התקשורת שלו, נתן דובלין. לדברי גורם אחר במשטרה, "בר לב מצא שעיר לעזאזל, וביקש להצמיד לו את הטעויות המביכות. האירוע המביך בהלווייה מעיד על הבלבול שבו נמצא השר - הוא קיבל תדרוך מלא מהמפכ"ל יום קודם על מה התרחש בזירת הפיגוע, לא ברור איפה הראש שלו היה".

נתן דובלין, יועץ התקשורת לשעבר של עמר בר לב
נתן דובלין, יועץ התקשורת לשעבר של עמר בר לב

אחרי הפיטורים, דובלין אמר בשיחה עם חדשות 13 כי "חבל לי שדרכנו נפרדות בשלב זה. אם זה מה שצריך על מנת לסייע לו לצאת מהבור התקשורתי שוהא נכנס אליו, אז זה מה שיהיה". על השאלה אם התפטר או פוטר, ענה דובלין: "בוא נגיד שכיועץ התקשורת לשעבר של השר, הייתי ממליץ לא לפטר את יועץ התקשורת שלו".

מוקדם יותר היום התייחס בר לב לטעות שעשה בעת הלוויתה של דוריס יחבס שנרצחה בפיגוע בבאר שבע ותירץ כי "המנחה תקע לי מיקרופון בפה ואז התחלתי לאלתר". בהמשך אמר בר לב: "לא שמתי לב למחבל, אם תוקפים אותי על משפט שגוי שנאמר ללא שום כוונה רעה - אז יש דברים יותר גרועים".

במקביל, השר הודיע על התפטרות יועץ התקשורת שלו, נתן דובלין. "שוחחתי עם נתן דובלין שהציע את התפטרותו והחלטתי לקבלה", מסר בר לב. "אני מודה לנתן על עבודתו ומביע הערכה למקצועיותו לאורך השנה האחרונה".

כאמור, מוקדם יותר השבוע נערכה הלווייתה של יחבס במושב גילת, תושבת המקום שנרצחה בפיגוע המשולב בבאר שבע, והייתה בת 49 במותה. בהלווייתה השתתף השר לביטחון הפנים בר-לב, שעורר מהומה גדולה לאחר שאמר כי המדינה תפעל להביא את המחבל לדין - על אף שהוא חוסל ומת בזירת הפיגוע.

"אנחנו לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין", אמר בר-לב וספג קריאות גנאי מכמה ממשתתפי ההלוויה, שצעקו כלפיו "צאו מהממשלה של עבאס". גורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 על דברי בר-לב בהלוויה: "לא ברור איך אמר דברים כאלה, הוא קיבל מאיתנו את כל הפרטים".