המשטרה לח"כים הערבים לקראת מצעד הדגלים: "לא נהסס לפנות בכוח"

במשטרה נערכים בכוחות גדולים לקראת יום ירושלים, והמפכ"ל קובי שבתאי הורה לפנות את חברי הכנסת הערבים בכוח אם יעשו פרובוקציות ליד שער שכם. כשלושת אלפים שוטרים יאבטחו את המצעד, בנוסף לשלוש פלוגות מג"ב וכמאתיים אנשי מילואים שכבר מתאמנים ונערכים לקראת האירוע

זמן צפייה: 01:36

במשטרה נערכים בכוחות גדולים לקראת מצעד הדגלים שייערך ביום ירושלים ביום ראשון הקרוב, והזהירו את חברי הכנסת הערבים מפני פרובוקציות, כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון".

כשלושת אלפים שוטרים יאבטחו את המצעד, בנוסף לשלוש פלוגות מג"ב וכמאתיים אנשי מילואים שכבר מתאמנים ונערכים לקראת האירוע. במשטרה מעריכים כי חברי הכנסת הערבים יחכו לצועדים ליד שער שכם, ולהבדיל משנה שעברה - אז התקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה והם פינו את עצמם עצמאית - הפעם המפכ"ל קובי שבתאי הורה להביא את האישורים מראש, והח"כים הערבים הוזהרו כי הם יפונו בכוח.

המשטרה תציב כוח בשער שכם עוד לפני שיגיעו הצועדים, החל ממוצאי שבת, וההערכה היא בכל מקרה נראה תמונות של חיכוכים מהמקום, אך התקווה של המשטרה היא שזה יעבור בשלום וללא נפגעים.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום הערכת מצב לקראת יום ירושלים, וסיכם כי המצעד יתקיים כסדרו ועל פי המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל ולא יעבור בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל.