לאחר הירי בלוחם מג"ב - המשטרה נגד צה"ל: "עיקמו את הנהלים"

במשטרה מתקשים להבין את השיקולים הצבאיים שהביאו לאירוע הקשה שבו נפצע אנוש בראל שמואלי, וטענו כי הלוחמים הגיעו לגדר ללא הנחיות ברורות. "אמרו ללוחמים להכיל" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:58

יום אחרי האירוע הקשה ברצועת עזה, בו נפצע אנושות לוחם מג"ב בראל שמואלי, הביקורת על צה"ל מגיעה מכיוון המשטרה. לוחמי משמר הגבול היו תחת אחריות צה"ל אתמול, וגורם בכיר במשטרת ישראל אמר היום (ראשון) לחדשות 13 כי במשטרה מתקשים להבין את השיקולים הצבאיים שהביאו לאירוע. "הצבא עיקם את הנהלים מתוך מחשבה שנכיל ותיכף ייגמר", אמר אותו גורם.

"לא הייתה הנחיה מפורשת לייצר חיץ ושטח מת בין הגדר לבין התושבים", אמרו במשטרה, "אפשרו להם להגיע עד לגדר בלי הנחיות ברורות מה עושים אם וכאשר הם מגיעים. אמור להיות טווח ביטחון. בשגרה יש נוהל פתיחה באש אם מתקרבים, אלא שפה אמרו ללוחמים להכיל. הצבא עיקם את הנהלים של עצמו מתוך איזו מחשבה שנכיל ותכף ייגמר. ברגע שהם כבר נצמדו לגדר, היה צריך להסיט את הצלפים אחורה. אין משמעות לצלפים צמודים מהצד השני של הגדר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פשרת שרת החינוך: חיסונים בבתי הספר תמורת פתיחה מלאה של שנה"ל

שבעה בתי חולים ציבוריים: ממחר לא נקבל חולי קורונה חדשים

הממשלה אישרה: הורדת גיל הפטור משירות בצה"ל ל-21

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2108222318' autoplay='0' credit='' desc='חבריו של בראל שמואלי בתפילה ליד מיטתו בבית החולים' poster='' kid='1_fwfeg3xr' duration='45']

סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, צלף ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום, נפצע אנושות אתמול כאשר במהלך התפרעויות על הגדר ירה פלסטיני באקדח מבעד לחרך בחומה. ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, עדכן היום כי מצבו של בראל נותר קשה והוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ.

מתחקיר האירוע עלה כי המחבל הסתיר את האקדח במכנסיו ושלף אותו כמה שניות לפני הירי, לכן לא זוהה על ידי כוחות צבא אחרים. עוד עלה מהתחקיר כי המחבל ירה שלושה כדורים דרך החרך שבחומה ממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים פגע מטווח אפס בראשו של הלוחם, שנפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הספיקו הכוחות לצעוק "כדור", אך בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו צדדי.