ועדת גולדברג אישרה את מינויו של קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

חברי הוועדה אישרו בנוסף כי גונדר קטי פרי תמונה לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר. השר אוחנה: "אביא את ההצעה לממשלה באופן מיידי - מצפה שתאושר ללא דיחוי"

זמן צפייה: 02:12

ועדת גולדברג הודיעה היום (רביעי) כי אישרה את את מינויו של ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ואת מינוי גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שב"ס. מינויה ש פרי התקבל פה אחד, ושל שבתאי -  ברוב קולות.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בירך: "שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים".

"אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי. לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול".

עוד בחדשות 13:

ניסנקורן הגיש את התפטרותו; איזנקוט לא יתמודד בבחירות הקרובות

האבטלה מטפסת: כ-8,450 פוטרו או הוצאו לחל"ת ביממה האחרונה

5,583 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; יותר מ-150 אלף התחסנו

ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

לפני כשבועיים הכריע השר אוחנה כי שבתאי ימונה למפכ"ל הבא של המשטרה - החלטה שפורסמה לראשונה בחדשות 13. שבתאי ימונה למפכ"ל לאחר שנתיים שבהן אין מפכ"ל קבוע, בעוד ניצב מוטי כהן שימש כממלא המקום.

"הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים", הסביר אוחנה.

גונדר קטי פרי
גונדר קטי פרי | צילום: דוברות המשטרה

"שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל".