סבב מינויים במשטרה: ראש אגף החקירות הבא – ניצב יגאל בן שלום

בן שלום יעזוב את תפקידו כראש יחידת להב 433, ואותו יחליף תנ"צ מוטי לוי - עד היום סגן ראש אגף החקירות והמודיעין. לתפקיד ראש אגף התנועה ימונה תנ"צ אלון אריה

זמן צפייה: 02:37

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכריז היום (שני) על מינויים חדשים בצמרת המשטרה: לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין ימונה ניצב יגאל בן שלום, ששימש עד כה כראש יחידת להב 433. את בן שלום יחליף תנ"צ מוטי לוי, ששימש עד היום כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין. תנ"צ לוי, שכיהן גם סגן מפקד מרחב ציון בירושלים, יקודם לדרגת ניצב.

נוסף לכך, לתפקיד ראש אגף התנועה ימונה תנ"צ אלון אריה, אשר גם יקודם לדרגת ניצב. כיום אריה משמש כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, ובעבר שימש כקצין אג"מ במחוז מרכז וכמפקד תחנת נתניה.

ארדן, גלעד ארדן,
השר גלעד ארדן

לאחר ההכרזה על המינויים, השר ארדן אמר: "מיניתי היום קצינים מוכשרים וראויים לתפקידי מפתח במשטרת ישראל. הבהרתי לקצינים בראיונות את הדגש שעליהם לתת לנושאים שנמצאים במרכז המדיניות שקבעתי: המלחמה בפשיעה בחברה הערבית, מאבק בתופעת האלימות במשפחה ואכיפה נחושה כנגד עברייני תנועה סדרתיים ובריונות הכביש. אני מאחל לקצינים הצלחה בתפקידם".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, מסר: "משטרת ישראל היא גוף עוצמתי המורכב מהון אנושי איכותי. לתפקידים משמעותיים אלו נבחרו קצינים מצויינים וראויים. בכוונתי להשלים את סבב השיבוצים במשטרת ישראל. סבב מינויים זה הוא המשכו של תהליך משמעותי וחשוב אל מול אתגרים רבים המונחים לפתחה של המשטרה בתקופה הקרובה. מאחל הצלחה רבה לקצינים".

תנ''צ גדי סיסו
ניצב גדי סיסו | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, ראש אגף החקירות, ניצג גדי סיסו, הודיע לארדן ומ"מ המפכ"ל על פרישתו. סיסו אמר כי ברצונו לצאת לגמלאות, אך ההערכה היא שהפרישה הגיעה לקראת סבב המינויים של השר ארדן.

יום לפני כן, ראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי, הודיע במפתיע למ"מ המפכ"ל כי הוא פורש מתפקידו תשעה חודשים בלבד אחרי שנכנס אליו. בזאת, מסיים אדרי שירות של 34 שנים במערכת הביטחון, שבהם כיהן בין היתר כמזכיר לשר לביטחון הפנים, כמפקד בית הספר לקצינים וכן ביצע כמה תפקידי פיקוד נוספים, לאורך שנותיו בארגון.