אחרי הפיגועים: 12 תושבים מאום אל פחם, נצרת וסכנין נעצרו בחשד לתמיכה בדאעש

ברקע הפיגועים הרצחניים בשבועיים האחרונים, כוחות משטרה ושב"כ עצרו תריסר חשודים בתמיכה בארגון הטרור דאעש. לדברי כוחות הביטחון, המעצרים נועדו לסכל פיגועי חקיינות עתידיים אפשריים של ערבים ישראלים תומכי המדינה האסלאמית

זמן צפייה: 01:31

יממה לאחר הפיגוע הקטלני בחדרה, במהלכו נרצחו שני לוחמי מג"ב, המשטרה והשב"כ עצרו הלילה (שלישי) 12 תושבים מאום אל פחם, נצרת וסכנין, בחשד לתמיכה בארגון הטרור דאעש. לדברי כוחות הביטחון, מעצרי המנע נועדו לסכל פיגועי חקיינות אפשריים עתידיים של ערבים ישראלים תומכי המדינה האסלאמית, בהשראת הפיגועים בבאר שבע וחדרה.

החיפוש בבית החשוד בוואדי עארה | צילום: דוברות המשטרה

במהלך חיפושים שבוצעו אצל מספר חשודים, נתפסו פריטים שיכולים להעיד על תמיכה בארגון הטרור, כשסך הכול הכוחות ביצעו סריקות ובדיקות ב-31 בתים ומוקדים שונים. 10 חשודים תושבי ואדי עארה עוכבו ושניים נעצרו, והחשודים והממצאים הועברו להמשך טיפול שב"כ ומשטרת ישראל.

החיפוש בבית החשוד בוואדי עארה | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת חקירת הפיגוע בחדרה, במערכת הביטחון העריכו אמש כי גל הטרור רק בתחילתו, כאשר הפיגוע הבא בהשראת דאעש עלול להיות רק עניין של זמן. בהמשך לכך, שב"כ מנסה למנוע את האירוע הבא בעזרת הגעה ל-30 אנשי ארגון הטרור שכבר נעצרו בעבר.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2203291058' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='פעילות משותפת של משטרת ישראל ושב"כ למעצר 12 חשודים בוואדי עארה' poster='' kid='1_lsnodalw' duration='40']

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט אישר אמש לשב"כ לבחון אפשרות להורדת תנאי הסף למעצרים מנהליים של אזרחים. כעת, גם מי שצורך תכנים של דאעש באינטרנט צפוי להיעצר. כמו כן, במשטרה מעריכים כי ישנם בין 20 ל-30 תאים רדומים של ארגון הטרור בישראל, שיהיו תחת מעקב.

החיפוש בבית החשוד בוואדי עארה | צילום: דוברות המשטרה

עוד מעריכים במערכת הביטחון כי המפגע בבאר שבע, שרצח ארבעה בני אדם, היווה השראה לשני המחבלים בחדרה. השניים הכירו היטב את העיר ותזמנו את זמן הגעתם, כדי לפגוע בכמה שיותר עוברי אורח. על פי הערכות, המחבלים ערכו סיורים מוקדמים בזירה ותכננו לפגוע באנשי כוחות הביטחון, לקחת מהם את הנשק ולהמשיך במסע הרצח.