שבוע לפני התקיפה: מפקד משמרות המהפכה ביקר בסוריה

לפי רשת אל-ערבייה, הגנרל חוסיין סלאמי ביקר במדינה כדי להמשיך בפעולות ההתמקמות האיראנית בסוריה. לפי הדיווח, התקיפה שמיוחסת לישראל הלילה כוונה לבסיסים צבאיים שבהם שוהים כוחות איראניים

זמן צפייה: 00:29

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, ביקר בשבוע שעבר בסוריה. כך מדווחת היום (שישי) רשת אל-ערבייה. לפי הדיווח, סלאמי ביקר כדי להמשיך בפעולות ההתבססות האיראנית בסוריה ולדון ביחסה של המדינה למיליציות האיראניות.

הביקור התרחש ימים לפני התקיפה הלילה שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי. רשת אל-ערבייה דיווחה כי התקיפה כוונה לעבר בסיסים צבאיים שמארחים כוחות איראניים וכן הותקפה חטיבה 138 השייכת לדיוויזיה הרביעית הסורית, חטיבה 57 ובסיס איראני בלב דמשק.

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה | צילום: ארכיון

המקורות הוסיפו כי איראן מסרבת לפנות את כוחותיה מהבסיסים בסוריה בתמיכה של גורמים צבאיים ומשתמשת בכוחות ההגנה המקומית של סוריה בפיקוד כוח קודס. סוריה מארחת איראנים בבסיסים צבאיים של הדיוויזיה הראשונה ובבסיסים ימיים.

המקורות ציינו כי לאיראנים יש מחסנים בתוך היחידות הצבאיות הסוריות וכי האיראנים נמצאים בבסיסים של הדיוויזיה הראשונה תחת פיקודו של ג'אבר עלי וישנם מחסנים בתוך דיוויזיות של המשמר הנשיאותי והדיוויזיה הרביעית בפיקודו של מאהר אל-אסד.