סיפקו את הסכין והיו חברים בארגון טרור: אחיו של המחבל יובאו להארכת מעצר

בית משפט השלום באשקלון ידון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שניים מאחיו של המחבל מוחמד אבו אל קיעאן שביצע את הפיגוע בב"ש. הם חשודים גם בחברות בארגון בטרור וסיפקו לו את האמצעים לפיגוע. הרשות השופטת תקפה את הביקורת על גזר הדין המקל נגד המחבל בעבר: "הורשע על דיבורים ולא מעשים"

זמן צפייה: 19:50

בית משפט השלום באשקלון ידון אחר הצהריים (רביעי) בהארכת מעצרם של שניים מאחיו של מוחמד אבו אל קיעאן, שביצע את הפיגוע הרצחני אתמול בבאר שבע. כעת מתברר כי השניים חשודים גם בחברות בארגון טרור ואף חשודים כי סיפקו לו את האמצעים עבור הפיגוע.

במקביל, באופן חריג הגיבו ברשות השופטת לביקורת שהוטחה על גזר הדין המקל שהושת על המחבל לפני שבע שנים. אבו אל קיעאן הורשע בחברות בדאעש ובניסיון להצטרף לשורות הארגון בסוריה ונידון לארבע שנות מאסר.

"מדובר היה בהרשעה תקדימית ובגזר דין מן המחמירים בגין עבירות שלא כללו מעשים אלא דיבורים ומחשבות", נמסר מהרשות השופטת. "הפרקליטות ביקשה עד חמש שנות מאסר והוא נידון לארבע שנות מאסר. צר לנו על הפרסומים שקשרו תוך עיוות העובדות בין גזר הדין למעשי הרצח הנתעבים שבוצעו אתמול".

כזכור, אבו אל קיעאן, בן 34 מחורה, שוחרר לפני שנה וחצי מהכלא לאחר שהורשע בתמיכה בדאעש ובתכנון להצטרף לארגון בסוריה. הוא עבד בעבר כמורה בבית ספר תיכון בחורה. ביוני 2015 הוא נעצר והודה בתמיכה בדאעש ובהשתתפות במפגשים של תומכי ארגון הטרור בחורה.

כמו כן, הוא הודה כי תכנן לצאת בחודש יולי 2015 לסוריה כדי להצטרף לדאעש במסווה של יציאה לעלייה לרגל למכה שבסעודיה. ביוני 2015 הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע ונשלח לארבע שנות מאסר.