מזכ"ל הג'יהאד: הצבנו תנאים פשוטים – הפסקת אש יכולה לקרות מחר

זיאד נחאלה התייחס להסלמה בריאיון ל"אל-מיאדין" וטען כי ארגונו הבהיר שעל צה"ל לחדול מהסיכולים הממוקדים ולהיות מחויב לרגיעה. "זו יכולה להיות מלחמה ארוכה - הדבר תלוי בישראל"

זמן צפייה: 02:53

החיסול ומתקפת הטילים: מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, התייחס הערב (רביעי) לחיסול בכיר ארגונו ולירי הרקטות לעבר ישראל ואמר כי "אנחנו העמדנו תנאים פשוטים וצנועים, אם ישראל תעמוד בתנאים האלה - תהיה הפסקת אש. זה יכול לקרות מחר, וזה יכול לקרות גם עוד שעה".

לדבריו, ארגונו דורש מישראל שתפסיק את הסיכולים הממוקדים בעזה. כמו כן, הג'יהאד האסלאמי הציב תנאי לפיו על צה"ל להפסיק לירות לעבר מפגינים בגדר הגבול. נוסף על כך, דורש הארגון שישראל תהיה מחויבת להסכמי הרגיה שנחתמו בתיווך מצרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כ-360 שיגורים לדרום מאז אתמול – צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

באסה סבבה: כשנטע ברזילי הפתיעה זוג שהתחתן בדרום ברקע ההסלמה

מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה
מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה | צילום: דובר צה''ל

"ישראל רוצה להפסקת אש. אנחנו אמרנו שאנחנו מוכנים להפסקת אש אם היא תעמוד בתנאים שלנו. אנחנו מחכים לתשובה מהמתווכים במצרים כעת", המשיך נחאלה. "זו יכולה להיות מלחמה פתוחה, מלחמה ארוכת טווח, אבל זו גם יכולה להיות מערכה קצרה. האויב הוא זה שפתח בתוקפנות הזו ועלינו להגיב עליה, ולכן הדבר תלוי בעמדתה של ישראל".

מזכ"ל הג'יהאד נשאל על חוסר המוערבות של חמאס ויתר הפלגים בהסלמה ואמר כי "אנחנו מובילים את שאר הכוחות. הג'יהאד האסלאמי לבדו יכול לנהל את המערכה לתקופה ארוכה. שאר הפלגים יוכלו לפעול לפי ראות עיניהם".

נחאלה הבהיר כי ארגונו אינו מתחרט על הירי. "ברגע שאבו אל-עטא חוסל, החלטנו להגיב תוך דקות ספורות, בלי לחכות להלוויתו, הירי היה מסע הלוויה שלו".

נפילות ושיגורים ברחבי הארץ
נפילות ושיגורים ברחבי הארץ | צילום: רויטרס, שער הנגב

לצד הדיווחים על מגעים לרגיעה: רקטות על אשקלון ואשדוד

מטח רקטות נורה הערב לעבר אשדוד ואשקלון. בן 70 נחבל קלות בדרכו לממ"ד באשקלון, אך לא היו נפגעים נוספים. בד בבד, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן כי שני בני אדם נהרגו בהפצצת בית ברפיח. בכך, עלה מניין ההרוגים בעזה ל-26, בהם גם שלושה ילדים ואישה. כמו כן דיווח משרד הבריאות על 73 פצועים עד כה, בהם 30 ילדים ו-13 נשים.

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחלה התייחס הערב להסלמה בדרום ואמר: "זו יכולה להיות מלחמה ארוכת טווח, אבל זו גם יכולה להיות מערכה בין מלחמות, כמו שאומרים. האויב הוא זה שפתח בתוקפנות הזו ועלינו להגיב עליה ולכן הדבר תלוי בעמדתה של ישראל". ביחס לחיסולו של בכיר הארגון אל-עטא אמר: "ברגע שישראל חיסלה אותו, החלטנו להגיב תוך דקות ספורות. הטילים שהיו תגובה לחיסולו היו למעשה ההלוויה שערכנו לאבו אל-עטא. לא נחזור בנו מההחלטה להגיב על חיסולו". את הדברים אמר לערוץ אל-מיאדין.

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי הלחימה תימשך עוד כמה ימים. זאת, משום שהג'יהאד האסלאמי נחוש לגבות מחיר מישראל בעקבות חיסול בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא. עד כה מונה הג'יהאד כ-20 הרוגים מבין פעיליו. כמו כן, נהרגו ארבעה אזרחים בלתי מעורבים. כל העת נמשך ירי הרקטות ואזעקות בדרום הארץ, יישובי העוטף, שדרות ואשדוד.