הפסקת התיאום עם הרשות: כוחות הביטחון הפלס' נסוגים מאבו דיס

על פי מקורות פלסטינים, הכוחות יצאו באופן חלקי מהעיירה שבמזרח ירושלים. לחדשות 13 נמסר כי גם התיאום של עזה הופסק - כך שכעת ישראל לא תוכל להכניס לרצועה סחורה ואמצעים הומניטריים

זמן צפייה: 01:57

ברקע הפסקת התיאום בין ישראל לרשות הפלסטינית, כוחות הביטחון של הרשות החלו הבוקר (שישי) לסגת באופן חלקי מעיירת אבו דיס שבמזרח ירושלים. בתוך כך, גורם בעזה מסר לסוכנות הידיעות "סוא" כי "הוועדה האזרחית הפסיקה רשמית את כל ההתקשרויות עם הצד הישראלי".

מקורות פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי הרשות הודיעה גם על הפסקת התיאום של עזה, כך שכעת ישראל לא תוכל להכניס לרצועה סחורות ואמצעים הומניטריים. "ישראל צריכה להבין שאבו מאזן וההנהגה הפלסטינית רציניים ומיישמים את ההחלטות להתנער מההסכמים", אמרו בכירים ברמאללה, "סיפוח יביא אסון לישראל, לפלסטינים ולאזור כולו".

חבר הכנסת משה בוגי יעלון התייחס לנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הפטפטת וההכרזות על סיפוח או החלת ריבונות על אזורים שונים באיו״ש, כבר גרמו לנזק ביחסים עם ירדן, ועכשיו עם הרש"פ. למה אנחנו משלמים מחירים על דיבורים ולא מעשים? משיקולים פוליטיים של הנאשם נתניהו. עד מתי?"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוחד, גניבה – ואפילו אונס: הפוליטיקאים שישבו על ספסל הנאשמים

"היו ימים של בכי": המורות חזרו לשגרה בצל הביקורת הציבורית

גורמים פלסטינים: הרשות הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני בפועל

הביטחון של הרשות הפלסטינית
הביטחון של הרשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

כזכור, אמש טענו גורמים פלסטינים ברמאללה כי הרשות הפלסטינית הודיעה לישראל על כך שהתיאום הביטחוני הופסק בפועל, וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים בין הצדדים. זאת, ברקע המתיחות מול כוונות הסיפוח של ישראל ובהמשך להודעת יו"ר הרשות אבו מאזן מיום שלישי כי הרשות החליטה להתנער ולא להיות מחוייבת לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב - כולל ההסכמים הביטחוניים.

כמו כן, בכיר ישראלי אמר אתמול כי כבר ביום רביעי הודיעה הרשות על ניתוק היחסים – אך המסר היה עמום ולא ברורות משמעויותיו המעשיות. הדברים עברו מהשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח' ובכירים פלסטינים נוספים למתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון, וכללו את אותו נוסח שאבו-מאזן אמר בנאומו ביום שלישי.

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש''ף
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש''ף | צילום: רויטרס

באותו נאום אמר גם אבו מאזן כי "על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבין-לאומי. המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בין-לאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אל-אקצא ומעל כנסיית המולד".