מפקד פיקוד מרכז: "מוקדם לדעת ממה העיתונאית הפלסטינית נפגעה"

האלוף יהודה פוקס הביע את צערו על מותה של שירין אבו עאקלה במהלך פעילות צה"ל בג'נין, והדגיש כי "זה לא מקום סטרילי, זה שדה קרב, זו לחימה וזה אירוע מורכב מאוד". פוקס גיבה את חיילי צה"ל וטען כי "אף חייל לא כיוון לעבר עיתונאית או לעבר חף מפשע, אם מישהו מחפש אחראי - אני אחראי"

זמן צפייה: 03:03

על רקע מותה הבוקר של עיתונאית "אלג'זירה" שירין אבו עאקלה בג'נין, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" ואמר כי "בשלב זה אין לי מידע מספק לדעת ממה היא נפגעה". עוד הוסיף האלוף: "אני מצר על הפגיעה בה ובכל חף מפשע. אני יכול לומר שב-99 אחוז מהמקרים בהם אנו אנחנו פועלים במקום המסוכן הזה, אנחנו לא פוגעים בחפים מפשע".

לדבריו של פוקס, "במהלך הכניסה הזו הבוקר היו חילופי אש רבים, נתקלנו באש מופרעת, לא מאורגנת, לא מסודרת מכל הכיוונים. לצד זו, היה גם ירי מדוד, מדויק, סלקטיבי שלנו. בסכין מנתחים אנחנו מצליחים לפגוע במי שאנחנו רוצים לפגוע, ולהימנע ממי שאנחנו לא רוצים לפגוע. לא תמיד זה מצליח ובייחוד במקומות כאלו, שהם אזורי לחימה אורבניים. כל מי שנמצא בכל מקום אורבני עם טרור מודע לזה ומבין את זה".

האלוף יהודה פוקס בריאיון לערוץ
מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס

"אף חייל צה"ל לא כיוון לעבר עיתונאית או לעבר חף מפשע – חד משמעית", אמר פוקס, "אבל צריך לומר, אם מישהו מחפש אחראי – אני אחראי, אני אחראי על הביטחון בפיקוד מרכז, אני אחראי להכניס חיילים ולסכן אותם בתוך מחנה הפליטים בג'נין ואני אחראי במידה וחייל שלי נפגע, אם אזרח נפגע כתוצאה מפעילות טרור ואם חף מפשע נפגע". פוקס הדגיש כי "זה לא מקום סטרילי, זה שדה קרב, זו לחימה וזה אירוע מאוד מורכב".

בהתייחסו לפעילות צה"ל בג'נין והאם היא תורמת להרגעת גל הטרור הנוכחי, אמר פוקס: "מקצועית אני סבור שכן. אנחנו נמצאים בתקופה של גל טרור שאנחנו חייבים לגדוע אותו. יש לנו אחריות לשמור על אזרחי מדינת ישראל".  האלוף סיים ואמר: "בתור קצין במדינה דמוקרטית, התקשורת חשובה גם לי. אין לנו דבר נגד כתבים ונגד כל חף מפשע, אנחנו מאפשרים את זה וצר לי על כל אירוע כזה שקורה".