בדרך לעימות? דריכות לקראת מבצע הקמת מאחזים ביו"ש

שר הביטחון הזהיר לאחר שקיבל מידע כי בכוונת תושבים ביהודה ושומרון לצאת מחר למבצע הקמה של מאחזים בלתי חוקיים: "לא תתאפשר הפרת חוק". בן גביר: "גנץ ממשיך ברדיפתו אחר ההתיישבות"

פדואל ובית אריה - שתי התנחלויות ישראליות ביהודה ושומרון
שטחי יהודה ושומרון. תמונת ארכיון | צילום: Shutterstock

שר הביטחון בני גנץ שלח היום (שלישי) מסר לתושבים ביהודה ושומרון לאחר שגורמי הביטחון הציגו לו מידע על כוונה של תושבים לצאת מחר למבצע של הקמת מאחזים בלתי חוקיים בכמה מוקדים בשטחים. גנץ הנחה להבהיר כי מדובר בפעילות שאינה חוקית.

לפי הודעת משרד הביטחון, גנץ הדגיש כי רבים מהמתכננים להשתתף בפעילות נמנים על הרוב המוחלט של תושבי יו"ש שהם אזרחים שומרי חוק ואינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית. "לא תתאפשר הפרת חוק", נמסר.

במקביל, אנשי "שלום עכשיו" יחד עם ארגונים נוספים ופעילי שמאל צפויים להגיע מחר כדי לעצור את המבצע. בהודעת הארגון נכתב: "נגמרו הימים בהם כנופיית כהניסטים קטנה אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה, המשטרה, והצבא בוחרים להתכופף בפני המיליציות של בן גביר וסמוטריץ', אנחנו נעצור אותם על הגבעות".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב: "בני גנץ, איש השמאל שנפגש עם מכחיש השואה אבו מאזן, ממשיך עם הרדיפה שלו אחרי ההתיישבות ביו"ש ומונע הקמת יישובים חדשים. אז אם יש עוד מישהו שחושב שאפשר להקים ממשלה עם גנץ, כדאי שיחשוב על זה שוב".

מדוברות המשטרה ודובר צה"ל נמסר בתגובה: "הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק - אינה חוקית ואסורה. בהמשך להודעת הדרג המדיני, צה"ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב. כוחות משימה יעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור".