כוחות הביטחון הרסו את בתי המחבלים מהפיגוע באריאל • תיעוד

כוחות צה"ל נכנסו לעיירה הפלסטינית קארוואת בני חסן שבאזור סלפית והרסו את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע, שבו נרצח ויאצ'סלב גולב עת שהגן בגופו על ארוסתו שאבטחה איתו את המחסום של היישוב והציל את חייה

זמן צפייה: 01:49

כוחות הביטחון הרסו הבוקר (שלישי) את בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הקטלני בכניסה לאריאל שבו נרצח המאבטח בן 23, ויאצ'סלב גולב. בתוך כך, כוחות צה"ל נכנסו לעיירה הפלסטינית קארוואת בני חסן שבאזור סלפית הדרומית לאריאל.

יוזכר כי ויאצ'סלב (סלבה) גולב נרצח בפיגוע הירי באריאל, בעת שהגן בגופו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, שאיבטחה איתו את המחסום של היישוב והציל את חייה. סלבה היה תושב בית בית שמש, והותיר אחריו הורים ושבעה אחים. סלבה וארוסתו היו סטודנטים באוניברסיטת אריאל והתגוררו יחד בשכירות בעיר.

ויאצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע באריאל, יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן
ויאצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע באריאל, יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן | צילום: מתוך אינסטגרם

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות, התפתחו במרחב מספר הפרות סדר אלימות בהשתתפות מאות פלסטינים שיידו אבנים והשליכו צמיגים בוערים, זיקוקים ומטענים לעבר הלוחמים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, ובחטיבה המרחבית עציון".

"כוחות צה"ל פעלו גם למעצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור, ולהחרמת אמצעי לחימה בלתי חוקי בכפר קוצרה שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. הלוחמים עצרו שני מבוקשים נוספים בכפר בית דקו, הנמצא במרחב חטיבה המרחבית בנימין. במהלך הפעילות, התפתחה הפרת סדר אלימה במקום שכללה יידו אבנים והשלכת מטענים כבדים, הכוחות ירו לעבר החשודים. בכלל הפעילויות אין נפגעים לכוחותינו. ברחבי יהודה ושומרון נעצרו הלילה עשרה חשודים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון", נמסר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207240940' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרס בתי המחבלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1658816039/uploads/2022/903189041.jpg' kid='1_mt2z6fpu' duration='']

כזכור, ב-29 באפריל, בליל שבת, בסביבות השעה 23:20, הגיעו שני מחבלים פלסטינים במכונית סוזוקי כחולה עם לוחית רישוי ישראלית של רכב שהורד מהכביש בשנת 2019, אל עמדת השמירה המערבית בכניסה לעיר אריאל כשהם חמושים בתת-מקלעים. שני המחבלים: יחיא מרעי ויוסוף עסאי כבני 20 מכפר קראוות בני חסאן רצחו בירי את גולב, וניסו לרצוח גם את ארוסתו.

המחבלים ירדו מהרכב, ירו בו מטווח קצר על מנת לוודא הריגה. לאחר מכן, שבו למכונית, ביצעו פניית פרסה, ונמלטו מהמקום. ארוסתו - המאבטחת הנוספת ששמרה בכניסה לא נפגעה מהירי והוגדרה כנפגעת חרדה, לאחר שאחד המחבלים ניסה לדקור אותה. ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים, מתוכם שלושה פגעו במאבטח.

כמעט יממה לאחר הפיגוע, שני המחבלים נתפסו בידי כוח ימ"מ בביתם בכפר שלהם וvo הועברו לחקירת שב"כ. שניהם נעצרו בבתיהם ללא התנגדות. שני רובי הקרלו בהם השתמשו - נתפסו. בנוסף, נעצרו גם חלק מבני משפחתם, ביניהם אביהם של אחד מהמחבלים.

זירת הפיגוע באריאל
זירת הפיגוע באריאל

מחקירת פיגוע הירי באריאל עולה כי המחבלים תכננו את הפיגוע במשך שבועות ארוכים. מערכת הביטחון מכנה את ההתארגנות של שני המחבלים כהתארגנות מקומית, של שני חברים שהשיגו שני רובי קרלו ויצאו לפיגוע. לאחר שהשיגו רכב גנוב ואת הרובים, יצאו שני המחבלים לסיורים מקדימים באזור אריאל.

המחבלים איתרו את עמדת הש.ג. המערבית כנקודת התורפה האבטחתית באריאל, והחליטו לבצע את הפיגוע ביום שישי בלילה - כדי שלא יהיה שם מישהו שיוכל לסייע למאבטחים. לאחר שביצעו את הפיגוע, שני המחבלים נמלטו עם הרכב כרבע שעה נסיעה מערבה, ואז שרפו את הרכב עם חומרי בערה שהכינו בעוד מועד. לאחר מכן הם המשיכו להסתובב כמה שעות בשטח, יצרו קשר עם אביו של אחד מהם, שהגיע לאסוף אותם ברכבו ולקח אותם הביתה.