מאבק המילואימניקים מחריף: "אם יחוקקו החוקים - נפסיק להתנדב"

ראשי מחאת אנשי המילואים הודיעו על "הסלמת המאבק" במהפכה המשפטית. "הצבא מתפרק. רשות מבצעת בלי כוח מוגבל זאת דיקטטורה. אנחנו מפחדים. צבא העם לא יכול להתקיים בדיקטטורה. צבא עם יהיה בדמוקרטיה. אם יחוקקו החוקים אנחנו ועוד עשרות אלפים נפסיק התנדבות"

מחאת המילואימניקים
מחאת המילואימניקים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אנשי המילואים הודיעו הערב (שלישי) על "הסלמת המאבק" במהפכה המשפטית. סגן-אלוף במיל' רון שרף אמר במסיבת עיתונאים כי "הממשלה ממשיכה לדהור, שר הביטחון שותק. רשות מבצעת בלי כוח מוגבל זאת דיקטטורה, אנחנו מפחדים. צבא העם לא יכול להתקיים בדיקטטורה. צבא עם יהיה בדמוקרטיה. אם יחוקקו החוקים אנחנו ועוד עשרות אלפים נפסיק התנדבות הצבא מתפרק, הקול שלנו רועד. אנחנו חלק בלתי נפרד מהצבא, אני 32 שנה בצבא. עד עכשיו עצרנו, היום נתחיל להחתים באופן אקטיבי את כל מתנדבי המילואים".

אלוף-משנה במיל' גרמן גילטמן אמר גם הוא: "אני יליד אוקראינה. עליתי בגיל 18 והתגייסתי. 30 שנה שירתתי בצה"ל. השתחררתי לפני שנה. עליתי לארץ כדי לחיות במדינה דמוקרטית, שירתתי בגלל חוזה בלתי כתוב בין עם למדינה, להגן על דמוקרטיה. לא מוכן לשרת במקום לא-דמוקרטי. חייתי שם 18 שנה. אני לא מוכן לחזור לשם. לא מוכן שישראל לא תהיה דמוקרטית. אתם מעמידים אותנו בדילמה. אתם, הממשלה, הדרג המדיני - קחו אחריות ותבינו לאן אתם מדרדרים את המדינה. אסור שנגיע למשטר אפל".

הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף דן חלוץ אמר: "אני רואה מה עובר עליכם, אתם צועקים צעקה אותנטית. העם איננו קואליציה או אופוזיציה. מנסים להציג את המתנדבים כסרבנים. מי שבממשלה הוא סרבן. יש להם זכות לעשות כרצונם. וזה הרגע הגורלי.  המנהיג העליון הוא המבוגר האחראי לעצור את זה. אני מצדיע לכם ואוהב אתכם".

מחאת המילואימניקים
מחאת המילואימניקים

סגן-אלוף אורן שביל נשא דברים גם הוא: "תמיד אמרתי לחיילי שאנחנו מוגנים מהאג. ברגע שההפיכה תעבור - לא אוכל להגיד זאת לחיילים שלי. אנשים לא מוגנים יפסיקו להגיע. יש הרבה ארגונים שרק מחכים לנו בפינה".

הדברים מגיעים אחרי שבסוף השבוע הודיעו 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, בהם מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כלי טיס בלתי מאוישים ממרבית הטייסות והיחידות, כ לא יגיעו השבוע לאימונים. "ממשיכים לשרת וממשיכים בפעילות המבצעית", הם מסרו.

בהודעות ששלחו למפקדי היחידות כתב אחד מהם, בין היתר: "השבועיים הקרובים קריטיים מבחינת המהפכה המשטרית. מבחינתי צעדים אקטיביים לעצירת התהליך החד-צדדי הם המקום בו התרומה שלי למדינה וביטחונה המרבי. לכן לא אגיע לטייסת השבוע ואקח חלק במחאה כולל נסיעה לכנסת לפגישות אישיות עם ח"כים".

משרת מילואים אחר כתב: "גם אני הודעתי עכשיו שלא אעשה מילואים שבוע הבא, אקדיש את מאמציי למאבק במהפכה. הבטן מתהפכת".

בשבוע שעבר הודיעו 450 קצינים ולוחמים, אנשי המבצעים המיוחדים, וכ-200 אנשי יחידות הסייבר ההתקפי, כי לא יתייצבו גם כן החל מהיום לשירות מילואים: "האקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ. לפיכך לצערנו הגיע הזמן לממש את הצהרתנו - החל מיום ראשון, כל אנשינו - בלי יוצא מן הכלל - לא יתייצבו לשירות מילואים התנדבותי. אין לנו חוזה עם דיקטטור. נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".