בן הזקונים נהרג מירי בשוגג בצבא: "הציב לעצמו מטרות"

נתן פיטוסי ז"ל עלה עם משפחתו מצרפת. הלילה הוא נהרג מירי חברו במהלך פעילות שגרתית בשטחים. "חושבים גם על החייל שירה בו", סיפר חבר המשפחה. מנהלת בית הספר של נתן: "הוא עשה הכול כדי להשיג את המטרות שלו ושמח לשרת בקרבי"

זמן צפייה: 00:55

אבל כבד נפל על משפחת פיטוסי שבנה נתן נהרג הלילה (שלישי) בתקרית הירי בשוגג במהלך פעילות שגרתית באזור טול כרם. סמ"ר נתן פיטוסי היה בן 20 בלבד והתגורר בנתניה לאחר שעלה לארץ עם משפחתו מצרפת. הלווייתו תתקיים הערב בשעה 18:00 בנתניה.

חברו של אביו של החייל, מאיר פיטוסי, סיפר לחדשות 13: "אנחנו כמו אחים, אני ואבא של נתן. זו משפחה לדוגמה, האבא רופא שיניים. במשפחה יש שלוש בנות ונתן היה הבן היחיד. הם עזבו את הכול בצרפת ובאו לארץ. זה ממש כואב ואנחנו חושבים על החייל שירה בו.

"המשפחה שלו ציונית", מספרת חיה, מנהלת בית הספר של נתן. "הוא היה ילד מאוד נחוש והחלטי. הוא הציב לעצמו מטרות ועשה הכול כדי להשיג אותם – ועמד בהן". עוד היא סיפרה: "הוא תמיד רצה לעשות מעבר. הוא מאוד רצה ושמח לשרת בקרבי. ראינו את האושר על הפנים שלו. הוא היה ילד נעים הליכות".

סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל שנהרג מירי חברו טול כרם
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל שנהרג מירי חברו בטול כרם

במסגרת התחקיר עלה כי נתן הלך להתפלל וכשעמד לשוב, החייל שהיה עמו בעמדה שמע רעש וחשב שמדובר במחבל ולכן פתח בנוהל מעצר חשוד ואף ירה פעמיים, כשאחד ההרוגים פוגע בנתן והורג אותו. "עניין התפילה היה מאוד חשוב לו", סיפרה חיה. "הוא אף פעם לא פספס. כואב שהוא נהרג דווקא בנסיבות האלה".

החייל היורה סיפר בתחקיר כי פיטוסי היה עמו בעמדה והלך להתפלל. כשלפתע שמע רעש וחשד שמדובר במחבל ופתח בנוהל מעצר חשוד. כאשר נשאל מדוע לא עצר את הנוהל מעצר חשוד ענה שהדמות המשיכה להתקדם לעברו.

פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר, הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

בהכנת הידיעה השתתף אופק צח