התחדש ירי הרקטות לדרום; דיווחים על מאמצים מצריים להפסקת אש

לאחר לילה שקט יחסית, התחדשו השיגורים מהרצועה לעבר ישראל • הותר לפרסום: צה"ל ניסה לחסל פעמיים את מוחמד דף במהלך המבצע • דיווח: מצרים הציעה להתחיל בהפסקת הלחימה • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 02:00

מבצע "שומר החומות" - היום העשירי: ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום התחדש הבוקר (רביעי), לאחר לילה שקט יחסית. שבע רקטות נפלו במועצה האזורית אשכול, לא דווח עם נפגעים, אך נגרם נזק למבנים. במקביל, עיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי מצרים הציעה לישראל להתחיל בהפסקת אש החל ממחר בשעה 06:00 בבוקר, אך טרם קיבלה תשובה.

על פי הדיווח, מצרים פועלת בנושא עם הסכמה מחמאס, כל עוד הפסקת האש תהיה הדדית. עוד דווח כי הנהגת חמאס הודיעה למתווכים המצרים כי היא "פתוחה" לכל המאמצים להגיע לרגיעה כל עוד הללו יתחשבו בהסתייגויות ובתנאים של ההתנגדות.

כמו כן, מקור מערבי מסר לערוץ "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל מתכוונת להפסיק את האש בעזה ללא הסכם רשמי או מועד מוגדר. המקור הוסיף כי ישראל עדכנה את הממשל האמריקני שהיא תעשה זאת, אך ללא הסכם רשמי הכולל התחייבויות כלשהן מצדה וכי היא תגיב בכוח על כל שיגור מהרצועה.

צה''ל, עזה, מבצע שומר החומות
פעילות צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות AP כי ישראל העבירה לגורמים בממשל האמריקני מסר לפיו "המבצע יסתיים תוך כמה ימים", זאת ברקע תחילתו של השלב החמישי בתקיפות צה"ל ברצועה. כמו כן, "הניו יורק טיימס" פרסם כי במהלך שיחה שקיים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשון הזהיר אותו כי לא יוכל לגבות את ישראל לאורך זמן.

בתוך כך אמש פורסם בחדשות 13 כי בצה"ל מעריכים שככל שהמבצע מתקדם, גובר הסיכוי לפגוע בצמרת חמאס, ביניהם מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר, מפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף וסגנו מרוואן עיסא. עם זאת, דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע הבוקר כי במהלך המבצע הצבא ניסה להתנקש פעמיים בחייו של דף ללא הצלחה.

עוד אמר זילברמן כי במהלך הלילה כלי טיס של חיל האוויר תקפו במשך 25 דקות את המנהרות שבנה חמאס ברצועה, והטיל עליהן 120 פצצות. כעת, צה"ל מתמקד בשתי ערים - חן יונס ורפיח, משם מתבצעים רוב השיגורים לעבר יישובי הדרום.