בכיר בקבינט: תוך כמה ימים יחלו המגעים להפסקת אש

בעוד המשך המבצע, הקבינט המדיני ביטחוני לא דן באפשרות של הפסקת אש, כאשר צה"ל ביקש להמשיך בלחימה כמה ימים נוספים. גורם מדיני בכיר: "אין לחץ בין-לאומי אמיתי לסיים את המבצע"

זמן צפייה: 04:52

בעוד צה"ל ממשיך במהלכים לריסוק תשתיות פיזיות של חמאס ברצועת עזה, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס היום (ראשון), אך לא דן באפשרות של הפסקת אש, כאשר נציגיו של הצבא ביקשו להמשיך במבצע עוד כמה ימים. מנגד, בכיר בקבינט מסר לחדשות 13 כי "תוך כמה ימים יחלו המגעים להפסקת אש".

מעבר לכך, מוקדם יותר היום טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כבר החל לחץ בין-לאומי להפסקת המבצע. עם זאת, גורם מדיני בכיר מסר לחדשות 13 כי "אין לחץ בין-לאומי אמיתי לסיים את המבצע". יש לציין כי הלחץ האמריקני לסיום מיידי של המבצע צפוי לגבור בתוך יומיים. זאת, בעקבות לחץ פנימי על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, כאשר חברי קונגרס דמוקרטיים מחרימים סעודה מסורתית בבית הלבן בשל תמיכתו בישראל.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105162058' autoplay='0' credit='' desc='היחס הבין-לאומי למבצע ' poster='' kid='1_hkmgmazt' duration='232']

מוקדם יותר היום אמר נתניהו כי מבצע "שומר החומות" ייקח זמן, והוסיף: "נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להחזיר את השקט לישראל. לאחר ההתקפות הנפשעות על ירושלים ועל ערי ישראל, יש לנו גיבוי בין-לאומי מארצות הברית וממדינות אחרות, ונשתמש בזכות הטבעית שלנו להגנה עצמית".

אמש פורסם בחדשות 13 כי שרים בקבינט סבורים שיש לחתור לסיום המבצע בטענה שבנק המטרות מיצה את עצמו. בנוסף, שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח אמש עם שר הביטחון בני גנץ ורמז כי ארצות הברית מצפה שצה"ל יתחיל לסיים את המבצע המתמשך בזמן הקרוב, זאת לצד גיבוי שהעניק לישראל בכל הקשור לזכותה להגן על עצמה.