חשש: אישור הרפורמה לסובלים מפוסט-טראומה תידחה לכנסת הבאה

בעקבות פיזור הכנסת והבחירות הצפויות, חוקים רבים עלולים להתעכב, וביניהם גם הרפורמה שאמורה להיטיב עם נכי צה"ל שסובלים מהלם קרב. במשרד הביטחון מנסים בימים אלה להעביר את הנושא לוועדת ההסכמות ולישיבה מיוחדת בנושא, אך אם הדבר לא ינחל הצלחה - הרפורמות יצטרכו לחכות

זמן צפייה: 01:16

דחיית הרפורמה לנכי צה"ל: הרפורמה שנקראת "נפש אחת" ואמורה להיטיב עם נכי צה"ל שמתמודדים עם פוסט-טראומה, צפויה להמתין עד אחרי הבחירות ולהידחות לכנסת הבאה, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

הנושא נבלם כרגע במשרד המשפטים בשל צורך בניסוח והדפסה, ולכן לא ניתן עדיין להעבירו. משרד הביטחון מנסה לדחוף את הנושא קדימה לוועדת ההסכמות, ולהעביר זאת לישיבה מיוחדת שתתקיים בין האופוזיציה לקואליציה, לצד החוק להחלת אזיקים אלקטרוניים לגברים אלימים. אם הדבר לא יקודם - הרפורמות יצטרכו לחכות כאמור לכנסת הבאה.

מיו"ר ארגון נכי צה״ל, עו"ד עידן קלימן, נמסר בתגובה: "גם בעת הפוליטית המורכבת הזו, צריכים השרים וחברי הכנסת להוכיח שהם רואים את טובתם של אלה שהפקידו את נפשם וגופם בידי המדינה. שנים חיכינו לרפורמה שתתקן את העוול שחווים הנכות והנכים, לאחר שהגענו להסכמות כה רבות, לא מתקבל על הדעת שעיתוי פוליטי כזה או אחר ימנע מעשרות אלפים את הטיפול הראוי להם. אני קורא לפוליטיקאים מכל הצדדים - אנחנו יודעים שאתם מסוגלים להעביר את הרפורמה החשובה הזו גם עכשיו. הוכיחו שנכות ונכי צה"ל נמצאים מעל הפוליטיקה".