הגל החמישי בצה"ל: "אימוני המילואים בוטלו, אין מדיניות של חסינות עדר"

במסגרת הערכת מצב אצל הרמטכ"ל אביב כוכבי בנוגע להתפשטות זן האומיקרון, הוחלט למקד את המאמצים בשמירה על יחידות הליבה. כמו כן, הנחה כוכבי להמשיך ולהקפיד על עטיית מסיכות וחלוקת החיילים לקפסולות בתוך היחידות. הפעילות המבצעית של יחידות המילואים תימשך כסדרה

בצה"ל נערכים למבצע חיסוני הקורונה
חיסונים בצה"ל | צילום: דובר צה"ל

במסגרת הערכת מצב שהתקיימה היום (שלישי) אצל הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הוחלט בין היתר למקד את המאמצים בשמירה על פעילות יחידות הליבה, כשבמקביל הנחה כוכבי על המשך עטיית המסיכות וחלוקת החיילים ביחידות לקפסולות. לפני הנחיות צה"ל, בחלל סגור יוכלו להשתתף עד 100 חיילים, ובחלל פתוח עד 200.

כמו כן, הוחלט שלא יהיה עוצר יציאות בצבא, כאשר יש מידרוג ביציאות למקרה שתהיינה התפרצויות בגזרות הלחימה השונות. בנוסף, הוחלט לבטל את כל אימוני המילואים עד סוף חודש ינואר, כשבמקביל הפעילות המבצעית של יחידות המילואים תימשך. אימונים פרטניים של אנשי מילואים יאושרו בידי מפקדים.

בנוסף, בצה"ל החליטו לא ללכת על מדיניות חסינות העדר. כחלק מהמאבק בזן האומיקרון, בצה"ל פיזרו עשרות אלפי בדיקות אנטיגן ביחידות השונות ונרכשו כמעט מליון בדיקות אנטיגן. נכון לעכשיו ישנם 6,380 חולים מאומתים בצה"ל. הנחיה נוספת הייתה שחיילים מאומתים ומבודדים ביחידות הסגורות יבצעו את בידודם והחלמתם ביחידתם במתחם מבודד, המאפשר מענה לצרכים השוטפים.

חיילים ביחידות הפתוחות יבצעו את החלמתם ובידודם בביתם. עם זאת, חיילים חולים ומבודדים אשר אין באפשרותם לשהות במקום מגוריהם או ביחידותיהם לטובת החלמה ובידוד, יוכלו לקבל מענה על בסיס מתקן החלמה של צה"ל, בכפוף לאישור אמ"ץ והתנאים שנקבעו.

בנוגע לטקסים ואירועים צה"ליים, ההנחיה היא שיש להימנע מקיום טקסים, התכנסויות ואירועים עד לסוף חודש ינואר 2022. לא תתאפשר כניסת אזרחים למחנות צה"ל למעט לנותני שירות חיוניים. טקסים יבוצעו ללא נוכחות אזרחים ובמתכונת מצומצמת.