הפיגוע בצומת אריאל: צה"ל הרס את בית המחבל • תיעוד

כוחות שכללו דחפורים הגיעו לכפר א-זאויה והרסו את ביתו של עומאר אבו לילא, המחבל שרצח את הלוחם גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר בכיכר אריאל ובצומת "גיתי אבישר"

זמן צפייה: 00:19

הפיגוע בשומרון: כוחות צה"ל, בליווי דחפורים, הרסו הלילה (רביעי) את ביתו של המחבל עומאר אבו לילא מהכפר א-זאויה, שביצע את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת "גיתי אבישר", בו נפל הלוחם גל קיידאן ונרצח הרב אחיעד אטינגר.

"הריסת הבית מדגימה את חוסר היכולת של ישראל להרתיע את הלוחמים הפלסטינים בגדה", נמסר בתגובה מחמאס. "העם שלנו ערוך ומוכן להפתיע את הכיבוש בכל עת – ההתנגדות הפלסטינית בגדה צריכה להיות חזקה ואיתנה".

אביו של אבו לילא התייחס להריסת הבית, ואמר כי "הבית הזה לא משנה לנו, הרסו לנו את הבית ונבנה בית אחר. עומאר הביך אותם במהלך חייו והם רצו להביך אותנו, אבל היום אנחנו אלה שהבסנו אותם". גם אמו הצהירה: " תביאו עוד דחפור שיפרק עלינו בית נוסף, זה לא מזיז לנו. אנחנו נמשיך להיות חזקים. אנחנו שמחים היום, זהו יום חג עבורנו".

בתוך כך, במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון בגדה המערבית חמישה חשודים בטרור. כמו כן, הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף שבעיר שכם. כוחות הביטחון אבטחו את כניסתם של כ-1,400 מתפללים. התפילות התקיימו כסדרן.

תיעוד: פיצוץ בית המחבל מהפיגוע בצומת אריאל

 

כזכור, לפני כחודש אבו לילא חוסל בידי כוחות הביטחון, בכפר עבווין הסמוך לרמאללה. בעקבות מידע שהגיע לשב"כ, כוח ימ"מ צר על המבנה שבו התבצר המחבל ובמקום התפתחו חילופי אש, שבמהלכם נורה המחבל למוות. בקרב כוחות הביטחון לא היו נפגעים באירוע. מוקדם יותר החודש אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, חתם על צו הריסה לביתו של המחבל.

לעוד כתבות בנושא: 

בתום חילופי אש: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בשומרון

הפיגוע בשומרון: סמ"ר גל קיידאן הובא למנוחות בבאר שבע

הפיגוע בשומרון: מת מפצעיו הרב אחיעד אטינגר

הריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע המשולב באריאל ובצומת גיתי אבישר
הריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע המשולב באריאל ובצומת גיתי אבישר | צילום: דובר צה''ל
צה''ל הרס את בית המחבל עומאר אבו לילא | צילום: החדשות 13

על פי דיווחים פלסטינים, 11 מקומיים נפצעו במהלך חילופי אש, שהפתחו מהפרות סדר כתוצאה מכניסת כוחות הביטחון. ראש הכפר עבווין אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי הכוחות המיוחדים שנכנסו למקום הגיעו במשאיות להובלת ירקות, ואחריהן הגיעו כלי רכב רבים של צה"ל.

אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר, מיכל, אמרה לאחר היוודע חיסול אבו לילה: "אנו מודים לצה"ל ולכוחות הביטחון על חיסול המחבל הארור. אנחנו מצפים מממשלת ישראל להילחם למיגור הטרור".

רב אחיעד אטינגר שנפצע בפיגוע הירי באריאל
רב אחיעד אטינגר שנפצע בפיגוע הירי באריאל | צילום: נדב גולדשטיין/TPS

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "אין נחמה על האסון ועל התוצאות הטראגיות של הפיגוע שבו נרצחו גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר ז״ל, אך שוב העברנו את המסר החשוב, שלוחמי הימ״מ של משטרת ישראל יחד עם השב״כ וצה״ל יעשו הכול כדי 'לסגור חשבון' עם המרצחים הפלסטינים הארורים. נמשיך לרדוף את המחבלים המתועבים  בכל חור שבו יסתתרו".

חמאס פרסם הודעה רשמית לאחר חיסול המחבל: "מביעים צער עמוק על מותו של המחבל עומר אבו-לילא, שלדבריה ביצע פיגוע שהביך והשפיל את מערכת הביטחון הרברבנית של ישראל והעניש אותה על המתקפות והפשעים שלה נגד הר הבית, ירושלים והגדה המערבית".

עומאר אבו לילה
עומאר אבו לילה | צילום: חדשות 13

מחקירת הפיגוע עלה כי הרב אחיעד אטינגר, שנרצח בפיגוע, עצר את רכבו וניסה לעצור את המחבל, לאחר שנקלע לאירוע כשעשה את דרכו לישיבה שאותה הקים. "עכשיו אחרי כל הסיפורים ששומעים, ממש לא מפתיע, זה הכי מובן. אני חושבת שכל בן אדם שנקלע לסיטואציה כזאת היה מגיב ככה. אני יכולה להבין שהוא הסתכל מה קורה סביבו, לא לתוך עצמו רק", אמרה בתו אפרת.

תמר אשתו, סיפרה כיצד נודע לה שבעלה נפגע בפיגוע: "הבת שלי נסעה לשירות בטבריה. תוך כדי נסיעה היא פתחה את החדשות וראתה את הרכב של אבא שלה בטלפון שלה. התקשרה אליי לשאול, דיברת עם אבא? עניתי לה שכן, לפני שתי דקות דיברתי איתו, הוא בסדר. אמרתי לה, חכי, אני אתקשר אליו שוב ואני אחזור אלייך. התקשרתי אליו, זה היה זמין כמה פעמים – והוא לא עונה לי. ואז אחי שהוא צלם של 'תצפית' התקשר אליי, שאל אותי, מה המספר של הרכב שלכם? אמרתי לו את המספר, הוא אמר לי, כן, זה שלכם. שאלתי אותו חי או מת? תגיד לי בדיוק מה קרה. הוא בדק ואמר לי שהוא פצוע קשה".

סמ"ר גל קיידאן, החייל שנפל בפיגוע בצומת אריאל
סמ"ר גל קיידאן, החייל שנפל בפיגוע בצומת אריאל | צילום: דובר צה"ל

ההרוג הנוסף באותו פיגוע היה לוחם התותחנים סמ"ר גל קיידאן, בן שלישי לזוג הורים שעלו בשנות ה-70 לישראל מברית המועצות, היה תלמיד ומוזיקאי מחונן. הוא למד בתיכון בבאר שבע. קרוב משפחה ספד לו ואמר כי מדובר ב-"אבדה גדולה למשפחה ולחברים".