אוחנה: אאריך את כהונת מ"מ המפכ"ל ומ"מ נציב שב"ס בחצי שנה

השר לביטחון הפנים הודיע לניצב מוטי כהן ולגונדר אשר וקנין, שמכהנים בתפקיד יותר משנה וחצי, כי כהונתם תוארך בשישה חודשים נוספים, או עד שיאושר מינוי קבע לתפקידם – המוקדם ביניהם

זמן צפייה: 17:27

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הודיע היום (שישי) לממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ולממלא מקום נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, כי בכוונתו להאריך את כהונתם כממלאי ממקום לשישה חודשים נוספים, או עד שיאושר מינוי קבע, המוקדם מביניהם.

כהן, כזכור, מכהן כממלא מקום מדצמבר 2018, אז סיים רוני אלשיך את תפקידו כמפכ"ל. חודש לאחר מכן, וקנין החל לכהן כמ"מ נציבת שב"ס, לאחר שעפרה קלינגר סיימה את תפקידה. התפקידים הבכירים אינם מאוישים בשל סיכום בין הליכוד לכחול לבן כחלק מההסכם הקואליציוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מגבלת קילומטר ואיסור התקהלות: ישראל נכנסה לסגר בפעם השנייה

משלוח למרחק קצר ותירוצים ליציאה מהבית: הקשיים באכיפת הסגר

תיעוד: קטטה בירושלים בין יהודים לעובדי עירייה ערבים; 7 נעצרו

ניצב מוטי כהן
ניצב מוטי כהן | צילום: דוברות המשטרה

אתמול, כזכור, התייחס אלשיך בריאיון ב"לפני החדשות" לעובדה שלא מונה מפכ"ל במקומו מאז שעזב את התפקיד, וטען כי הדבר נעשה בכוונה. "יש מטרה מכוונת של הדרג המדיני לא למנות מפכ"ל כדי להחליש את המשטרה", אמר אלשיך. "היכולת של ממלא מקום להיות חוצץ בין מדיניות אכיפת החוק לבין הדרג המדיני, לא קיימת".

ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין
ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין | צילום: דוברות שב"ס

כזכור, לפני כשלושה שבועות, בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לבג"ץ כי לא יעסוק במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל. "למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, לא יעסוק במינוי הבכירים", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה.

הודעת ראש הממשלה הגיעי לאחר העימות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא. לפני כשבועיים שלח נתניהו למנדבליט מכתב שבו טען כי ליועץ אין סמכות להורות לו על ניגוד עניינים. עוד כתב ראש הממשלה כי הוא דוחה את טיוטת ההסכם שקיבל בשל היותה בלתי סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ. לבסוף, ביקש נתניהו כי עורכי דינו ייפגשו עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, כדי ללבן את הסוגיות.