דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות בסמוך לדמשק

לפי גורם בצבא הסורי, מערכות ההגנה האווירית איתרו טילים שהגיעו מכיוון הגולן, ויירטו כמה מהם. האופוזיציה: "הותקפו מטרות של צבא סוריה וחזבאללה"

זמן צפייה: 04:44

הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (שישי) על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק. חיל האוויר הסורי הודיע כי פגעו ב"גופים זוהרים" שהגיעו מכיוון ישראל והפילו כמה מהם. מקור צבאי סורי אמר כי: "מערכות ההגנ"א שלנו חשפו מטרות עוינות שהגיעו מכיוון קונייטרה ובלמו אותן". כמו כן, ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" דיווח כי "מערכות ההגנה האווירית הסוריות פגעו במטרות בשמי פרברי דמשק הדרומיים ובשמי קוניטרה". על פי דיווחים לא מאומתים, בתקיפה נפגעו מחסנים של כוחות משמרות המהפכה באזור שדה התעופה בדמשק.

סוכנות הידיעות של האופוזיציה הסורית (Step News Agency) דיווחה כי הדי הפיצוצים בדמשק נבעו מתקיפה של חיל האוויר הישראלי נגד מטרות של צבא סוריה וחזבאללה בבסיס דיביזיה 1 של הצבא, אשר ממוקם באזור אל-כיסווה, דרומית-מערבית לדמשק. לפי הדיווח, התקיפה גררה העלאת כוננות של צבא סוריה באזור.

לפני כחודש הודיע הארגון הסורי לזכויות אדם כי יעד התקיפה האווירית בסוריה שיוחסה ישראל היה מפעל לייצור ודיוק טילים לטווח בינוני בכפר א-זאווי, וכן בסיס צבאי באזור הכפר שייח רדבאן, השייך לכוחות האיראניים ולכוחות המשטר הסורי. עוד דווח כי במהלך התקיפה נהרגו לפחות שני בני אדם ו-17 נוספים נפצעו. טרם ידוע אם ההרוגים הם חיילים איראנים או גורמים חמושים הנאמנים לאיראן. בתיעוד שפרסמו גורמים סורים ניתן לראות את הירי, שמיוחס כאמור לחיל האוויר הישראלי.

כתבות נוספות בנושא:

שנה ל"בית הקלפים": כך התנהל המבצע הנרחב נגד האיראנים בסוריה

נזק כבד להאנגר דיוק הרקטות האיראני: תיעוד התקיפה בסוריה

דיווח: לפחות 2 הרוגים במרכז לייצור טילים שהותקף הלילה בסוריה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190517-2216' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה בכלי התקשורת הסוריים' kid='' duration='0'']

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה מפי גורם צבאי כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו בסיסים צבאיים בעיר מסיאף שבמחוז חמאה במערב המדינה. על פי המקור, התקיפה התרחשה מהשטח האווירי של לבנון, ובמהלכה נורו כמה טילים לעבר מרכז לפיתוח טילים לטווח בינוני. מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרותיהם.