"הקדיש את חייו למען חבריו והמדינה": לוחם הימ"מ שנהרג יועלה בדרגה

הלוחם שנפל בפעילות מבצעית בג'נין נעם רז יועלה לדרגת רנ"ג - הגבוהה ביותר מדרגות הנגדים. הוא יובא למנוחות מחר ב-11:00 בהר הרצל. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי: "ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה"

זמן צפייה: 05:55

מחר (ראשון) ב-11:00 תתקיים בהר הרצל הלווייתו של נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג אתמול בפעילות מבצעית בג'נין. הערב הודיעו במשטרה כי הוא יועלה לדרגת רב-נגד - הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים. המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר כי הלוחם "השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם.

"הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה. בימ"מ הוא ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
הבית בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

רז מת מפצעיו אתמול בבית החולים רמב"ם. הוא נפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר מבוקשים. רז בן ה-47 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין. בצה"ל הדגישו כי לפעילות לא היה קשר למות העיתונאית שירין אבו עאקלה.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
אחד הבתים בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

נעם רז התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. בהודעת השב"כ נכתב עליו כי היה "לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר: "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה, מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

רה"מ בנט ספד גם הוא: "איבדנו גיבור, לוחם אמיץ שחירף נפשו במהלך מבצע יזום כנגד מחבלים. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם".

אתמול בשעות הבוקר הגיעו לכפר בורקין שבנפת ג'נין כוחות רבים של ימ"מ, שב"כ וסיירת גולני לצורך ביצוע מעצרים של חשודים בטרור. במהלך הפעילות התרחשו חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לבין מחבלים שהיו במקום ואף זרקו מטענים לעבר הלוחמים. במהלך היציאה מהכפר נפגע לוחם הימ"מ בהיתקלות עם חמושים ופונה לבית החולים רמב"ם לטיפול רפואי.

במסגרת הפעילות, אחד המבוקשים התבצר בביתו כאשר כוחות הביטחון כיתרו את הבית ולבסוף הוא נכנע ונעצר יחד עם אחיו. במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח.

לפי דיווחי הפלסטינים, כוחות צה"ל שיגרו טילים נגד טנקים על המבנה שבו הסתתר המבוקש, וכי הם פערו חור במבנה לאחר שכרזו לו להסגיר את עצמו - כשהוא בתגובה ירה לעבר הכוחות. גם דחפורי D9, כך נמסר, נכנסו למחנה הפליטים.

בסך הכול נעצרו חמישה חשודים, בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפסו אמצעי לחימה בחברון. בפעולה בג'נין נהרג גם כלב של ימ"מ לאחר שנשלח לסרוק את בית המחבל המבוקש, במסגרת המאמץ לסכל פיגוע של הג'יהאד האיסלאמי, שעמד לצאת מג'נין.