שדרות: 2 קסאמים נפלו בשטחי מפעלים וגרמו לנזק רב

שישה בני אדם לקו בחרדה כתוצאה מהנפילות. בפעילות צה"ל ברצועה נהרגו שני פעילי חמאס, ובשטחי ישראל הגבירה המשטרה את הכוננות

תושבי שדרות שבו הבוקר (שלישי) לשגרת קסאמים. שתי רקטות נפלו בשטחי מפעלים באזור התעשייה בעיר. שישה בני אדם נפגעו מחרדה, ופונו לבית החולים.

אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה במפעל וגרמה לנזק כבד במקום. רקטה נוספת נפלה בחניית מפעל נוסף, וגם שם נגרם נזק. מכבי האש מדווחים צוותי כיבוי הגיעו למפעל השני, מכיוון שהרקטה שנפלה שם פגעה במיכלית דלק.

פלוגות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, וגדודי המוג'אהידין קיבלו אחריות על ירי שתי הרקטות. בוועדות ההתנגדות העממית טוענים כי הירי מהווה תגובה לחיסולו של אחד מבכירי הארגון אתמול על ידי צה"ל.

מהצד של מעבר הגבול, נהרגו שני חמושים פעילי חמאס בחילופי אש עם כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה – כך טוענים מקורות פלסטינים. בצה"ל מאשרים את התקרית, ומוסרים בתגובה כי שתי דמויות חשודות התקרבו לעבר כוח שהיה בפעילות שגרתית בדרום הרצועה כנגד משגרי קסאם. לטענת הצבא, הכוחות פתחו באש על החמושים וזיהו פגיעה.

בינתיים מדווחים הבוקר בצה"ל ובשב"כ כי בידיהם תשע התרעות ממוקדות על פיגועים בשטח ישראל. שבע מההתרעות קשורות לפרצה בגבול רפיח, ושתיים נוספות מהגדה המערבית. הכוננות כוללת תגבור מוגבר בקו התפר, בעוטף ירושלים, בתל אביב ובפיקוד הדרום.