צה"ל בודק חשד לחציית אדם משטח ישראל ללבנון; "מצוד אחר החשוד"

בעקבות זיהוי של קרע בגדר וסימנים נוספים, הכוחות בודקים את האפשרות שאדם חצה את הגבול בין המדינות ונכנס לשטח לבנון. על פי התקשורת הלבנונית, החשוד אותר לסמוך לגבול

חשד לחציית הגבול מישראל ללבנון
חשד לחציית הגבול מישראל ללבנון | צילום: אל מנאר

כוחות צה"ל בודקים חשד לפיו אדם חצה משטח ישראל אל תוך לבנון - כך דיווח היום (שלישי) דובר צה"ל. ככל הנראה, החדירה נעשתה מאזור נטועה ושתולה לאזור כפר עייתא. כשלוש שעות לאחר מכן, דווח בכלי תקשורת בלבנון כי הוא אותר בצד הלבנוני, ככל הנראה בכפר עייתא א-שעב, הצמוד לגבול.

על פי ההודעה, החשד התעורר בעקבות קרע שנמצא בגדר וסימנים נוספים שהעידו על חציית הגבול. כוחות צה"ל מתחקרים את מצלמות התצפית שעל הגדר, ומבצעים פעולות מודיעיניות בישראל ומחוצה לה. לא ידוע על חייל שנעדר, ולכן ייתכן כי מדובר באזרח שחצה מיוזמתו את הגבול, והחשש הוא שצבא לבנון או חזבאללה ילכדו אותו. ביישוב שתולה עושים סבב טלפונים במטרה לוודא שאף אחד מהתושבים לא נעדר.

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח כי חזבאללה והצבא הלבנוני מנהלים מרדף אחר החשוד, שנצפה על הגבול עם ישראל. עוד דווח כי לאחר שקראו לעברו - הוא השליך במהירות ממסמכים שהיו עליו בעברית, וברח. גם ברשת "אל-מנאר" הלבנונית דווח כי נערכים חיפושים אחרי אדם שזהותו לא ידועה, שהסתובב באזור כאשר ברשותו נמצאו חפצים אזרחיים עם כתובות בעברית.

פעילות צה
פעילות צה"ל להשמדת המנהרות ההתקפיות חוצות-הגבול במרחב כפר כילא | צילום: דובר צה"ל

תיעוד של התקשורת הלבנונית ממקום האירוע

ביום ראשון הודיע דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, כי נחשפה מנהרת טרור שישית היוצאת משטח לבנון לישראל. המנהרה שאותרה יצאה מהכפר רמיה הסמוך ליישוב זרעית - זוהי המנהרה השנייה שנחשפה באזור. מנליס הודיע כי המנהרה הזאת היא האחרונה שאותרה, ובכך הסתיים למעשה מבצע "מגן צפוני", שהחל לפני כחודש וחצי. לדבריו, הושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל, וכי נטרול התוואי יושלם בימים הקרובים.

המנהרה שאותרה חריגה בגודלה, וככל הנראה הייתה אחת המנהרות המרכזיות שחפר חזבאללה - אורכה כ-800 מטרים ועומקה 55 מטרים. ועד היישוב זרעית עדכן את התושבים בדבר איתר המנהרה, וציין כי אינה מבצעית ולא היוותה סכנה לתושבים. השגרה ביישוב ובסביבתו נמשכה כסדרה.

פעילות צה
פעילות צה"ל לאיתור מנהרות הטרור של חזבאללה | צילום: דובר צה"ל

"עם סיום שלב החשיפה והנטרול ימשיך צה"ל לפעול במאמץ הגנה נרחב בגבול לבנון תוך שילוב אמצעים וטכנולוגיות שונות והמשך בניית המכשול ההגנתי", נמסר מדובר צה"ל. "כמו כן, ימשיכו כוחות צה״ל ומעבדת איתור התת-קרקע לפעול באופן קבוע לאורך גבול לבנון".

"המבצע שלל מחיזבאללה יכולת התקפית ייחודית אותה בנה במשך שנים כחלק מתוכנית ההתקפה לשטח ישראל שהכין ורצה לממש באירועי חירום", הוסיף. "שלילת היכולת פגעה ביכולתו של ארגון הטרור לממש את תוכניותיו בתווך התת קרקעי, תוך שיפור המציאות הביטחונית בזירה הצפונית והסרת איום מעל אזרחי ישראל".