למרות הקור: אלפים הפגינו בגבול עזה; "מוכנים תמיד לעימות"

אלפי בני אדם הגיעו לגדר הרצועה במסגרת המחאה שנמשכת מזה תשעה חודשים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג אחד וכמה פצועים. "נמשיך במערכה בכל הכוח"

הפגנות בעזה
הפגנות בעזה | צילום: צילום פלסטיני

המתיחות בדרום: אלפי פלסטינים הפגינו היום (שישי) בגבול הרצועה, למרות מזג האוויר הקר ששרר באזור. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי חמישה בני אדם נפצעו במהלך העימותים עם חיילי צה"ל. לפי הדיווח, מצבו של אחד הפצועים קשה. בהמשך נמסר כי גבר בן 26 נהרג בעימותים. במערכת הביטחון היה חשש שחמאס ינסה לנקום בישראל, בעקבות האירועים האלימים בסוף השבוע שעבר שבמהלכם מצאו את מותם ארבעה פלסטינים.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר במהלך ההפגנות: "השתתפות העם הפלסטיני בהפגנות היום, למרות התנאים הקשים והטרור שמטילה ישראל מעידה על ההתלכדות של העם נגד המצור על עזה. העם שלנו ימשיך במערכה בכל הכוח, יהיה מחיר הקורבנות אשר יהיה". מטעם הג'יהאד האיסלאמי הופצה איגרת שבה נכתב: "ההתנגדות הפלסטינית יכולה להגן על העם הפלסטיני והיא מוכנה באופן תמידי, ובכל זמן לעימות כנגד פעולות הטרור של ישראל".

הפגנות בעזה
הפגנות בעזה | צילום: צילום פלסטיני

בתחילת השבוע, "חדר המבצעים המשותף" של הפלגים הפלסטינים בעזה, חמאס והג'יהאד האסלאמי, הוציאו תגובה רשמית לאירועי יום שישי שעבר, ואמרו: "מה שקרה ביום שישי האחרון היה פשע מתוכנן וזלזול ברור של האויב בדם היקר של בני עמינו. לצערנו, העולם ובמיוחד המערב עומדים וצופים על פשעי הרג המפגינים בדם קר והוא לא מסתפק בכך, אלא גם מגייס את כל האנרגיה שלו לשרת את הכיבוש".

בתוך כך, הבוקר אותרו בישובים במועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה בלוני תבערה שנשלחו מעזה. למקום הגיעו כוחות משטרה, בהם חבלן, על מנת לנטרל את הבלון. זוהי הפעם הראשונה מזה שבועות שבלון תבערה נוחת בשטח ישראל. במשטרה ביקשו מהציבור "לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים, בלונים ועפיפונים, שעלולים להכיל חומר נפץ או חומרי בערה העלולים לסכן את שלם הציבור".