צה"ל תקף עמדת תצפית של חמאס בדרום רצועה

לפי דובר צה"ל, כלי טיס בלתי מאויש תקף את העמדה, לאחר שזוהתה ממנה הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל • תשע שריפות פרצו בעוטף עזה משעות הבוקר

עמדה תצפית פלסטינית שהתוקפה ע"י צה"ל
עמדה תצפית פלסטינית שהתוקפה ע"י צה"ל | צילום: חדשות עשר

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר תקף היום (רביעי) עמדה של חמאס בדרום רצועת עזה - כך אישר דובר צה"ל. לפי הודעת הצבא, תקיפת העמדה בוצעה לאחר שזוהתה ממנה הפרחת בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. לא דווח על נפגעים באירוע.

בתוך כך, במהלך היום פרצו בעוטף עזה תשע שריפות שנגרמו על ידי בלוני תבערה. בין היתר, צוותי כיבוי בסיוע קק"ל פעלו כדי למנוע התפשטות של שריפה ביער בארי.

השריפה בוואדי שקמה כתוצאה מבלוני התבערה
השריפה בוואדי שקמה כתוצאה מבלוני התבערה | צילום: רן לוי

הבוקר חודשה אספקת הדלק הקטארי לעזה לאחר שאתמול הכריז שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על ההחלטה לאפשר את כניסת המשאיות לרצועה בעקבות השקט היחסי. בשבוע שעבר כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה". עם זאת, ליברמן החליט על המהלך חרף העימותים בסמוך לגדר המערכת והשריפות שנגרמו בימים האחרונים בעוטף עזה.

במקביל היום, נכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה תת-אלוף אליעזר טולדנו שהחליף את המפקד היוצא תת-אלוף יהודה פוקס. בטקס שנערך בבסיס האוגדה, סמוך לקיבוץ רעים, אמר מפקד האוגדה היוצא כי "חמאס קובע את רמת האלימות בגבול. רוב המשאבים שנכנסים לרצועת עזה הולכים לחפירת מנהרות או לייצור רקטות. חמאס חופר באדמה ובכך מקלל אדמה שבה יכלו לפרוח פרדסים".

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות בדרום: "חמאס מחויב להשמדתנו, ולכן אינו נחשב בר שיח במובן המדיני. עם זאת, הם מבינים בצורה יפה מאוד את המסרים האחרים שלנו ואנחנו לא ניתן להם להמשיך. אנחנו גם לא ניתן להם לחלום על ביצוע זמם. הדבר הראשון שאני מחויב לו הוא הביטחון - לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים". נתניהו אמר את הדברים בכנס בחירות של ראש עיריית שדרות, אלון דוידי.

בנוסף, פרצו שש שריפות אתמול בעוטף עזה כתוצאה מנחיתת בלוני תבערה. נוסף על כך, כמו כל יום בתקופה האחרונה נרשמו עימותים בסמוך לגבול. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי נער בן 17 נהרג באזור אל-בורייג' כתוצאה מירי צה"ל. במקביל דיווחו הפלסטינים כי ישראל החליטה לשוב ולהרחיב את שטח הדייג המותר מול חופי הרצועה לשישה מיילים ימיים לאחר שלאחרונה צומצמו לשלושה.