צה"ל: כלי טיס תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה

הפלסטינים דיווחו כי הכטב"ם ביצע את התקיפה לעבר קבוצת אנשים ממזרח לרפיח • בשעות האחרונות פרצו חמש שריפות במוקדים שונים בעוטף עזה, כולן בשליטה

בלון תבערה באשכול
בלון תבערה באשכול | צילום: חדשות עשר

כלי טיס של צה"ל תקף היום (ראשון) חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו שכלי הטיס ירה לעבר קבוצה של מפגינים ממזרח לעיר רפיח. חמש שריפות פרצו בעוטף עזה משעות הבוקר.

שתי שריפות פרצו ביער כיסופים, ודליקה נוספת שפרצה סמוך לחממות באחד הישובים באשכול.  התושבים באשכול דיווחו על בלון שנחת במקום. קודם לכן פעלו צוותי כיבוי בשריפה מחוץ ליישוב סמוך לגבול. כמו כן, אותר אשכול בלונים המחובר למטען על גדר אחד הקיבוצים. הוזמן חבלן לנטרול המטען.

שריפה במועצה האזורית אשכול
שריפה במועצה האזורית אשכול | צילום: ביטחון אשכול, שריפה, אשכול

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני: ״תושבי אשכול חיים זה מספר חודשים ברציפות בתוך שטח מבצעי לכל דבר. אנו מנהלים שגרת חיים בתוך עשן שריפות וצמיגים, הדי פיצוצים עזים ובלוני תבערה שמתעופפים מעלינו ונוחתים בחצרות ביתנו ושדותינו".

"המציאות הזאת אינה שפויה ואנו שבויים של חידלון ביטחוני סביב המציאות המתמשכת. אנו מצפים לנחישות מדינית וצבאית שתשים סוף למציאות הזאת ותחזיר את השקט לחיי התושבים", אמר ירקוני. "אנו בטוחים שלצה״ל החזק יש את הכלים והיכולת למנוע את הפרות הסדר ליד הגדר,  הבערת הצמיגים, נסיונות החדירה והפרחת הבלונים. אנו מצפים מהדרג המדיני לאפשר לצבא להגן עלינו".

אתמול הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בתום התייעצות ביטחונית, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-6 מיילים ימיים.

"החלטת שר הביטחון ליברמן התקבלה בעקבות ההתפרעויות האלימות בסוף השבוע בגדר והנסיונות לפגוע בכוחות צה"ל ולהוציא משטי התרסה", נמסר מטעמו של ליברמן. "שר הביטחון הנחה להערך לנקיטת צעדים נוספים אם אירועי האלימות ימשכו".

כ-20 אלף בני אדם הפגינו שלשום סמוך לגדר הרצועה במספר מוקדים. המתפרעים השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה מסר כי שלושה בני אדם נהרגו בהפגנות, אחד מהם קטין - ילד בן 12. עוד נמסר כי מעל ל-300 מפגינים נפצעו.

כלי טיס של צה"ל ביצעו שתי תקיפות בצפון רצועת עזה בתגובה להשלכת הרימונים והמטענים. נוסף לכך, כוחות צה"ל זיהו עשרה חשודים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, זרקו רימונים בסמוך לגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה. לא היו נפגעים בקרב החיילים.