רה"מ: "לא נסתפק בפחות מהפסקת אש מוחלטת - זה לא ייגמר במכה"

נתניהו הדגיש בישיבת הממשלה כי התוכניות המבצעיות בנושא עזה כבר מוכנות • בכיר חמאס לערוץ "אל-רד": "משלחת שלנו תגיע לקהיר, חשש להסלמה במידה ולא ייחתם הסכם כולל"

נתניהו מוסר הצהרה בנושא החוק הפולני
נתניהו מוסר הצהרה בנושא החוק הפולני | צילום: חדשות עשר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למצב בעזה, ואמר כי "זה לא ייגמר במכה אחת. הדרישה שלנו היא הפסקת אש מוחלטת, לא נסתפק בפחות מכך".

"לא אחשוף את התכניות המבצעיות שלנו אבל הן מוכנות", הוסיף נתניהו. "המטרה שלנו להשיג שקט לתושבי הדרום, והמטרה הזאת תושג"

המתיחות בעזה
המתיחות בעזה | צילום: רויטרס

בכיר חמאס, אחמד יוסף, התייחס אתמול במהלך ריאיון עם ערוץ "אל-רד" המצרי למאמצי ההסדרה של מצרים והאו"ם ואמר כי משלחת של בכירי חמאס מחו"ל, בראשותו של סאלח אל-עארורי תגיע לקהיר ב-48 השעות הקרובות.

המשלחת תעדכן את ההנהגה המצרית, ובפרט את המודיעין המצרי, על החזון של חמאס בנוגע לרגיעה, זאת לאחר שהסתיימה פגישה של הנהגת הארגון ברצועה בשבוע שעבר.

כתבות קשורות


לאחר ירי צה"ל: "ספינות החופש" שניסו לשבור את המצור שבו לעזה |11.08.18
2 הרוגים ומעל ל-300 פצועים בהפגנות, צה"ל תקף שתי עמדות חמאס |10.08.18

לפי יוסף, במידה ולא ייחתם בקרוב הסכם רגיעה כולל, המצב בשטח עתיד להידרדר להסלמה משמעותית. עוד ציין יוסף שגם במצב הנוכחי, "שקט ללא ערבויות", הסיכוי להידרדרות הוא גבוה, בשל העובדה שהמצב ההומניטרי ברצועה הוא חמור ביותר.

תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס במרכז עזה
תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס במרכז עזה | צילום: חדשות עשר

בנוגע להסכם הרגיעה, ציין יוסף כי מצרים דורשת להגיע ראשית להסכם פיוס פלסטיני, וזאת לפני בחינת הסכם הרגיעה מול ישראל כדי להבטיח התאוששות כלכלית ברצועה כבר בשלב הראשון. יוסף אומר כי חמאס מצדו מעוניין להפריד בין שתי היוזמות הללו שכן כרגע, כך לפי חמאס, הרשות הפלסטינית מונעת הגעה להסכמה בנוגע לפיוס הפלסטיני, דבר שמעכב גם את הסדרת המצב מול ישראל.

עשרות פעילים שהשתתפו אתמול במשט "ספינות החופש" ברצועת עזה שבו על עקבותיהם בעקבות ירי אזהרה של צה"ל, בעת שככל הנראה ניסו להגיע לחוף זיקים. על פי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, לפחות שניים מהפעילים נפצעו מהירי, עת התקרב המשט לגבול השטח המותר לדיג. על פי דיווחים לא מאומתים, הפעילים חצו את גבול הדיג.

מדובר צה"ל נמסר כי עשרות כלי שיט השתתפו במשט. עוד נמסר כי "המפגינים השליכו צמיגים בוערים והציתו מצוף ימי". בתגובה לכך, כוח של חיל הים קרא לעבר המשתתפים וירה באוויר ובקרבת הסירות. על פי דובר צה"ל, האירוע הסתיים ללא נפגעים, והמשט לא חצה את הגבול הימי.

דיון הערכת המצב בראשות רה
דיון הערכת המצב בראשות רה"מ ושר הביטחון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר אתמול, בלון תבערה אותר בסמוך לחדר אוכל ביישוב באשכול, חבלן הגיע וניטרל את חומר התבערה. שריפה פרצה בשמורת ניר עם, ובארבעה מוקדים נוספים. כוחות כיבוי אש ופקחי רשות הטבע השתלטו על הדליקה. באזור הקיבוץ סופה נחת עפיפון תבערה ענק על קו מתח גבוה, והוסר ממנו על ידי עובדי חברת החשמל.

בתוך כך, בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על הפצצה של צה"ל לעבר קבוצת צעירים ממזרח לבית חאנון. בהמשך, אישר דובר צה"ל כי כלי טיס ישראלי ירה לעבר חוליה ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה, לעבר שטח ישראל. עוד דווח על ירי נוסף מכלי טיסה לעבר קבוצת צעירים באזור אל-בורייג', במרכז הרצועה.

ביום חמישי התכנסו חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בבסיס הקריה בתל אביב, על מנת לדון באירועי היממה האחרונה בדרום. מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ וראש המל"ל.