שני פעילי "החזית העממית" נהרגו ב"תאונת עבודה" ברצועת עזה

בתחילה דווח כי צה"ל תקף במחנה הפליטים ג'באליה וגרם למותם השניים, בני 24 ו-26, אולם בהמשך התברר כי הפיצוץ לא נגרם בשל תקיפה. דובר צה"ל: "מאשימים אותנו אוטומטית"

תקיפה בעזה (ארכיון)
תקיפה בעזה (ארכיון) | צילום: ללא קרדיט

המתיחות בדרום: שני פלסטינים, בני 24 ו-26, פעילי החזית העממית תושבי מחנה הפליטים ג'באליה, נהרגו הלילה (ראשון) ב"תאונת עבודה". משרד הבריאות ברצועת עזה אישר את מותם של השניים, לאחר שבסוכנות הידיעות הפלסטינית דווח כי הם נהרגו בתקיפת צה"ל.

גורמים בצה"ל הכחישו את הידיעה, והעריכו כי מדובר ב"תאונת עבודה". בהמשך, פורסמה הודעה מטעם החזית העממית המאשרת כי הם אכן לא נהרגו בתקיפה. דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, פרסם בדף הפייסבוק שלו: "עדויות רבות מרצועת עזה מטילות ספק בסיסי באמינות הודעת משרד הבריאות של חמאס אודות מות שני פעילי הטרור בחצות. מה רוצים להסתיר בחמאס?". לדבריו, "שוב ושוב מספרים לכם שקרים, חצאי אמיתות. במקום להגיד את האמת ולספר לכם מה באמת קרה בבית הקברות בג'באליה, מעדיפים להאשים אוטומטית של ישראל. בואו נאתגר את משרד הבריאות של חמאס לגלות מה באמת הסיבה לפיצוץ".

אתמול נמשך טרור ההצתות בעוטף עזה. שריפה פרצה במכללת ספיר לאחר שככל הנראה, בלון תבערה נחת בשטח המוסד האקדמי. חמש שריפות נוספות פרצו בקיבוצים גבים, תקומה, מפלסים וניר עם. צוותי כיבוי נאבקו בשריפה בגבים בסיוע של נקניקי מים של צה"ל ויחד עם שני מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. אתמול פרצו בעוטף עזה 15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה.

שריפה במכללת ספיר(חדשות עשר )
שריפה במכללת ספיר(חדשות עשר ) | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי מואמן אל-המס, נער בן 17 שנפצע אתמול בעימותים על הגדר, מת מפצעיו. בכך עלה מספר ההרוגים בהפרות הסדר לשלושה. ההרוגים הנוספים הם ראזי מוחמד אבו מוסטפא, בן 43, ומג'די רמזי א-סוטרי, בן 11. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי כ-250 בני אדם נפצעו.

במהלך שעות אחר הצהריים ביום שישי הגיעו כ-7,000 פלסטינים למספר מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הפלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת. כמן כן, הושלכו לעבר הכוחות מטעני צינור, בקבוק תבערה ורימון שנפלו בשטח הרצועה. כוח צה"ל זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגדר המערכת, חיבלו בה וחזרו לשטח הרצועה. כלי טיס של חיל האוויר ביצע אתמול תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

בד בבד, צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה אזורי, התייחס באירוע "שבתרבות" בצור הדסה למתיחות בדרום: "בשבועות האחרונים ניסינו להבהיר בעזה שאנחנו עולים מדרגה. אין סימן שאלה בנוגע ליציאה מבצע נוסף, לפי הקבינט", אמר הנגבי. "גם שר הביטחון לא רוצה שנצא למבצע בעזה. גם חמאס לא יורה מחוץ לעוטף, הוא פועל בזהירות. אין חילוקי דעות בנושא בין רה"מ ושר הביטחון על עוצמת התגובה".