דיווח בסוריה: ישראל תקפה מפעל טילים בצפון-מערב סוריה

על פי הדיווחים, הותקף יעד באזור חמאה. אתר חדשות המקורב למשטר: "ההגנה האווירית בלמה את התקיפה הישראלית" • נתניהו: "לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ההתבססות האיראנית"

תקיפה ישראלית לכאורה בסוריה
תקיפה ישראלית לכאורה בסוריה | צילום: חדשות עשר

מטוסי קרב ישראליים תקפו היום (ראשון) באזור כפר א-זאוי, מפרברי מסיאף שבאזור חמאה, בצפון-מערב סוריה - כך דווח בכלי תקשורת בסוריה ובלבנון. באתר חדשות לבנוני דווח כי הותקפו "מפעלי הגנה", ועל פי הדיווחים ככל הנראה הותקף מפעל טילים. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה אף היא על התקיפה, מבלי למסור מידע על יעדה.

ברשת אל-מיאדין הלבנונית דווח כי "ארבעה מטוסים ישראלים ניסו בשעה 19:17 לתקוף את המתקן של המרכז למחקרים מדעיים במסיאף. על פי הדיווח, "התקיפה התבצעה מהעיירה אל-הרמל בלבנון. המטוסים הישראלים ירו 4 טילים, כאשר ההגנה האווירית הסורית הפילה שלושה מהם והרביעי נפל ליד המתקן של המרכז למחקרים מדעיים במסיאף". עוד דווח כי לאחר ירי הטילים, המטוסים הישראליים התרחקו לאחר שזוהו על ידי הרדארים הסורים.

אתר חדשות סורי המקורב למשטר אסד דיווח כי "ההגנה האווירית בלמה את התקיפה הישראלית". מקור צבאי סורי הוסיף כי "אחד ממוצבינו הצבאיים שבמסיאף הותקף על ידי מטוסים ישראלים, על מנת לכסות על התמוטטות ארגוני הטרור החמושים בפרברי דרעא וקוניטרה". אותו מקור הבהיר כי "הנזקים חומריים בלבד". רשת טלוויזיה סעודית דיווחה מפי מקור אופוזיציה בסוריה כי יש הרוגים ופצועים בקרב אנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים בהפצצה הישראלית.

מדובר באזור שבו תקפה ישראל בעבר, על פי דיווחים זרים. מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעילות הצבאית בסוריה. לדבריו, "אנחנו לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן שם".

אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה | צילום: חדשות עשר

לפני כשבוע וחצי, צה"ל תקף שלוש עמדות צבאיות בסוריה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לחציית כלי טיס סורי בלתי מאויש שיירט צה"ל אתמול". לפני ההודעה של דו"צ דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף עמדות של צבא אסד באזור קוניטרה שבדרום רמת הגולן. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה דקות לאחר מכן שהצבא הסורי הצליח ליירט את התקיפה הישראלית באמצעות ירי נ"מ. על פי הדיווחים, אין נפגעים בתקיפה, אך נגרם נזק.

התקיפה הישראלית מגיעה כתשע שעות לאחר שכלי טיס בלתי מאויש סורי יורט כעשרה ק"מ מעל הכינרת על ידי טיל פטריוט של צה"ל. כתוצאה מהיירוט נצפו שובלי עשן בשמי הצפון ואזעקות נשמעו ברמת הגולן ובעמק הירדן. על פי הערכה בצה"ל, כלי הטיס התקרב בשוגג לגבול עם ישראל. הכטב"ם זוהה עוד בטרם חדר לישראל, ואחרי שבצה"ל הבינו שלא מדובר במטוס רוסי, שוגר לעברו טיל אחד שהפיל אותו מדרום לכנרת.