הרוג בתקיפת צה"ל נגד חוליית בלונים; פצמ"רים שוגרו מהרצועה

הרשויות בעזה מסרו כי בנוסף נפצעו 3 פלסטינים. מעט לאחר האירוע נורו פצמ"רים לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית. בהמשך נפלו שני פצמ"רים באשכול, והצבא הגיב בירי טנק

נזק מתקיפה של צה"ל לעבר מפריחי בלוני תבערה ברצועת עזה
נזק מתקיפה של צה"ל לעבר מפריחי בלוני תבערה ברצועת עזה | צילום: חדשות עשר

כלי טיס של צה"ל תקף היום (חמישי) בשעות הצהריים חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה, בסמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע כי במהלך התקיפה נהרג מפקד שטח ב"כוח בקרת השדה" של חמאס בגזרת רפיח בשם עבד אל-כרים אסמאעיל רדואן, ושלושה פלסטינים נוספים נפצעו.

זמן קצר לאחר האירוע, שתי פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית. לא דווח על נפגעים. בהמשך, נורו שתי פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול ונפלו בשטח פתוח. טרם הנפילות נשמעה התרעת צבע אדום. לא דווח על נפגעים או על נזק, וצה"ל תקף בתגובה באמצעות טנק עמדת תצפית של חמאס בדרום הרצועה. במהלך היום פרצו כ-10 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור העפיפונים ובלוני התבערה.

חבר חוליית הבלונים של חמאס שנהרג בתקיפת צה
חבר חוליית הבלונים של חמאס שנהרג בתקיפת צה"ל | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות "שיהאב" כי פיצוץ גדול אירע בדרום רצועת עזה. על פי הדיווח, הפיצוץ אירע בצד המצרי לאחר שמצרים השמידה קטע ממנהרת חמאס שחדר לתוך שטחה.

בשעות הבוקר דווח בעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון בשפה הערבית, מפי מקורות דיפלומטיים מערביים, כי ישראל וארגון חמאס הגיעו להסכמה באמצעות צד שלישי, לפיה תיפסק ההסלמה באזור רצועת עזה. עוד דווח כי חמאס הודיע למתווך כי הוא פועל באופן נמרץ לעצירת שיגור בלוני התבערה, ובתמורה לכך קיבל הבטחה ישראלית שלא לפתוח במלחמה.

איזור נפילת הפצמ
איזור נפילת הפצמ"ר במועצה איזורית אשכול | צילום: בטחון אשכול

כמו כן, דווח כי חמאס הודיע לצד השלישי כי לא יסכים לשאת במשימת אבטחת הגבול כל עוד נמשך "המצור על עזה", אך כי הוא מסכים לרסן את משגרי העיפונים והבלונים על מנת לתת הזדמנות להסרתו. בחמאס הדגישו כי במידה והמצור לא יוסר, יופסקו הפעולות למניעת השיגורים. במקביל נמסר כי מצרים פועלת למען פיוס פנים פלסטיני בין חמאס לפת"ח, אשר עשוי לסייע בשיפור המצב ההומניטרי ברצועת עזה.