הרוג ופצוע בינוני בתקיפת צה"ל נגד עמדת חמאס בצפון הרצועה

ההפגזה מטנק ליד בית לאהיא הגיעה לאחר ירי לעבר כוח צה"ל, במהלך מרדף אחר חשודים שחצו מעזה. אין נפגעים בצד הישראלי. הזרוע הצבאית של חמאס: "ההרוג - פעיל שלנו"

פיצוץ המטען בגדר הגבול בעזה
פיצוץ המטען בגדר הגבול בעזה | צילום: דובר צה""ל

טנק צה"ל ירה היום (שני) פגז לעבר עמדת תצפית של חמאס ממזרח לבית לאהיא, בצפון רצועת עזה. זאת, בתגובה לדיווח של לוחמי גדוד 12 של גולני על שמיעת ירי לעברם. לא דווח על נפגעים בצד הישראלי. משרד הבריאות בעזה מאשר: הרוג אחד ופצוע בינוני נוסף מרסיסים.

דובר צה"ל דיווח כי לפני האירוע הכוח עצר שני פלסטינים שהגיעו במטרה לבצע פיגוע וניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. על אלו נתפסו סכינים, קאטרים וחומר בערה. במהלך המרדף אחריהם נפתח אש לעבר כוחות צה"ל.

בנוסף לכך, צה"ל מסר הלילה כי ביום שני בשבוע שעבר אותר רחפן שככל הנראה חצה מצפון רצועת עזה לתוך שטח ישראל ונפל במועצה האזורית שער הנגב. בדיקה גילתה כי הרחפן נשא חומר נפץ.

פלסטיני אחד נהרג היום (שני) ונוסף נפצע בינוני בהפגזה מטנק צה"ל לעבר עמדת תצפית של חמאס ממזרח לבית לאהיא, בצפון רצועת עזה - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה. זאת, בתגובה לדיווח של לוחמי גדוד 12 של גולני על שמיעת ירי לעברם. מהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נמסר כי ההרוג בן ה-25 היה פעיל בשורותיה.

דובר צה"ל דיווח כי לפני האירוע, כוח צה"ל עצר שני פלסטינים שניסו לחצות את גדר המערכת בצפון הרצועה. על השניים, שעל פי החשד התכוונו לבצע פיגוע, נתפסו סכינים, קאטרים וחומר בערה. הובהר כי במהלך המרדף אחריהם נפתחה אש לעבר כוחות צה"ל. עוד נמסר כי אין נפגעים בצד הישראלי.

הלילה פרסם דובר צה"ל כי ביום שני בשבוע שעבר אותר רחפן שככל הנראה חצה מצפון רצועת עזה לתוך שטח ישראל ונפל במועצה האזורית שער הנגב. בדיקה גילתה כי הרחפן נשא חומר נפץ.

"האיום הבא של חמאס כבר נמצא כאן", אמר ח"כ חיים ילין (יש עתיד) בשבוע שעבר בהתייחסו לאירוע, "אנחנו חייבים להכין את התשתית לפני האיום הממשי כדי לנטרל אותו. פניתי לוועדת החוץ והביטחון ודרשתי לקיים דיון דחוף בנושא הרחפנים מעזה ביחד עם הגורמים המוסמכים כדי לנסות ולהקדים תרופה למכה".

אתמול דווח כי צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה למטען שהונח סמוך לגדר. המטען הונח ערב לפני כן סמוך לגדר המערכת במטרה לפגוע בכוחות הפועלים באזור ונוטרל בשעות הבוקר על ידי כוח צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי המטען, שהוסווה בתוך קאטר, התפוצץ במהלך הנטרול וכי אין נפגעים לכוחות צה"ל.

דובר משרד הבריאות בעזה דיווח כי שלושה פלסטינים, שניים בני 25 ואחד נוסף בן 28, נהרגו בעקבות התקיפה. אחד ההרוגים היה פצוע שהועבר לטיפול בבית חולים אולם בהמשך מת מפצעיו. בהמשך היום דווח על תקיפה נוספת בעקבות ניסיון חדירה, שבה נפצעו שלושה פלסטינים.