המצוד אחר הרוצחים מחוות גלעד: כוחות הביטחון פועלים ליד ג׳נין

על פי דיווחים פלסטיניים, הכוחות הגיעו לכפר בורקין וכרזו לאחמד ג'ראד לצאת מביתו – לא ברור אם אכן שהה שם. הבוקר נעצרו בכפר שלושה חשודים במעורבות באירוע

צלפים על גגות הבתים בג'נין | צילום: ללא קרדיט

הפיגוע בחוות גלעד: כוחות הביטחון פשטו אחר הצהריים (שבת) פעם נוספת על הכפר בורקין שליד ג'נין, על מנת לעצור את אחמד ג'ראד, ראש החוליה שביצעה את הפיגוע שבה נרצח הרב רזיאל שבח. על פי דיווחים פלסטיניים הכוחות כרזו לו לצאת מהבית ואף , פרסו צלפים על הגגות. לא ברור אם ג'ראד שוהה בכפר.

מוקדם יותר הבוקר פשטו כוחות צה"ל על בית בכפר שבו ייתכן ושהה ג'ראר. שלושה חשודים בפעילות טרור נעצרו, אך לא ג'ראר עצמו, שככל הנראה הצליח להימלט מהמקום טרם הגעת הכוחות אליו.  ג'ראר, כזכור, נמלט מפעולת ימ"מ בג'נין לאחר הפיגוע. בשבוע שעבר דווח כי כי כוחות צה"ל עצרו את אחיו צוהייב ג'ראר.

בסוף השבוע שעבר אישר גורם ביטחוני בכיר כי אחד המחבלים עדיין נמלט וכי כוחות הביטחון עורכים אחריו מרדף. "יש לנו שמות וזיהוי מלא של כל המעורבים כולל כל הסייענים ועכשיו יהיה מרדף", הוסיף. נוסף לכך, טען אז הגורם כי חוליית המחבלים שרצחה את שבח לא קיבלה הנחיות מעזה.

"זאת חוליה בהתארגנות מקומית", אמר, "חמאס מתקשה כרגע לתפקד בעזה והוא הרבה יותר פעלתן ביהודה ושומרון". הוא טען שפעילי חמאס בגדה מנסים להתארגן ולהוציא פיגועים, בעקבות הקריאות הפומביות של ראשי חמאס בעזה.

בתוך הרכב שממנו נורה הרב שבח היו שניים או שלושה מחבלים, אחד מהם נתפס בפשיטת הימ"מ במחנה הפליטים. בפשיטה חוסל אחד מסייעני הפיגוע, סייען נוסף חוסל לאחר שפתח באש לעבר הכוח ופצע שני לוחמים. ביתו של ג'ראר נהרס בפשיטה ועדיין לא ברור מתי נמלט מהבית, שנהרס על ידי כוחות הביטחון. ג'ראר כנראה חמוש ברובה מסוג M-16, שבו השתמש גם במהלך הפיגוע. על פי הערכות הוא עדיין בפריפריה של ג'נין.