הפיגוע בירושלים: הוארך מעצר המחבל; הערכה: פעל לבד

שב"כ והמשטרה מסרו כי כפי שעולה בשלב זה של החקירה, אמיר סידאווי, בן 26 תושב מזרח ירושלים, ביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. מעצרו הוארך בתום דיון שהתנהל בדלתיים סגורות, יחד עם חשוד נוסף - קרוב משפחתו

זמן צפייה: 08:05

מעצרו של המחבל שביצע את פיגוע הירי הלילה בירושלים הוארך הערב (ראשון) בתשעה ימים. הבוקר נעצר חשוד נוסף, קרוב משפחה של המחבל, ומעצרו הוארך בשלושה ימים. מחקירה ראשונית של השב"כ והמשטרה עולה כי המפגע, אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26, לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו ולא נשלח על ידי אף גורם. עוד נמסר כי כפי שעולה בשלב זה של החקירה, סידאווי ביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. חקירתו נמשכת.

אף על פי כן, דובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לפיגוע ואמר לסוכנות הידיעות AP: "מדובר בפעולה איכותית, אשר הגיעה כתגובה טבעית לפשעיו של הכיבוש ולפגיעות של המתנחלים כנגד העם שלנו במזרח-ירושלים. פעולה זו מדגישה כי הניצחון הכוזב, ששיווקו לפיד וגנץ לחברה הישראלית – התפוגג ומדובר במכה למערכת הביטחונית הציונית שטענה שתוקפנות על רצועת עזה והרג לוחמים בג'נין ובשכם ישיגו ביטחון עבור ישראל".

עוד הוסיף ברהום לשבח את מעשה הטרור ואמר "הפעולה היום מבהירה כי העם הפלסטיני ממשיך בדרך ההתנגדות וממשיך בכל כלי המאבק נגד ישראל מתוך הגנה על העם הפלסטיני ועל האדמה המקודשת".

אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים
אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים

סידאווי הסגיר את עצמו למשטרה הבוקר בתום שעות של סריקות שביצעו כוחות גדולים של המשטרה, מג"ב ושב"כ. הבוקר לקח סידאווי מונית והגיע לתחנת המשטרה מוריה, שם הסגיר את עצמו, ייתכן שבעקבות מעצר בני משפחתו. סידאווי הוא בעל עבר פלילי שאף ישב בכלא על עבירות פליליות, אך הוא ללא רקע ביטחוני קודם. לזירת הפיגוע הוא הגיע ברכב, והוא נמלט רגלית.

נהג המונית שהסיע את המחבל ללא ידיעתו אל תחנת המשטרה אמר היום: ״הבן אדם עצר אותי עלה למונית ביקש יפה אמר לי בבקשה את הפנוי? ביקש לקחת אותו לתחנת המשטרה הפעלתי לו מונה הסעתי אותו ושילם. אני מעלה כל נוסע לאוטו לא משנה מי הבן אדם אני לא בורר אותם, אחרי זה נודע שהסעתי מחבל כשאתה יוצא בבוקר לעבודה פרסנה אתה לא חושב על דברים , מרגיש טוב עכשיו ניצלתי. אם הוא פגע באישה בהריון בי הוא לא היה יכול לפגוע? פגע בנכים בי הוא לא יפגע? עברתי יום קשה היום״.

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

סמוך לשעה 1:30 בלילה הגיע המחבל לרחוב מעלה השלום, בין שער האשפות לקבר דוד, ופתח באש לעבר אוטובס של אגד, ואז המשיך לחניון שולחן דוד וירה לעבר עוברים ושבים. המחבל נמלט מהזירה ונתפס בשעות הבוקר. סה״כ פונו שמונה פצועים לבית חולים הר הצופים ולבית חולים שערי צדק. חמישה מהפצועים הם תיירים מארה״ב, כולם בני משפחה אחת, אחד מהם מורדם ומונשם במצב קשה. בנו נמצא במצב בינוני יציב בהר הצופים.

שלושה פצועים נוספים הם תושבי ירושלים, ביניהם אישה כבת 30 שהייתה בהיריון. האישה עברה לידת חירום, ונכון לכעת מצבה קשה. מצב התינוקת קשה אבל יציב והיא שוהה בפגייה. שני הנפגעים האחרים תושבי ירושלים הם אחים, אחד מהם שוחרר במצב קל משערי צדק והשני מאושפז במצב בינוני יציב בהר הצופים.