למרות המתיחות: המבקרים פקדו בהמוניהם את אתרי התיירות בצפון

ענף התיירות בצפון לא נפגע מההתפתחויות האחרונות בסוריה ובלבנון, כשעשרות אלפים מילאו את אתרי הקיאקים ומסלולי הטיולים. בעלי האתרים מקווים שגם הנאום התקיף של נסראללה לא ישפיע על המצב

זמן צפייה: 03:30

למרות סיכול פיגוע הרחפנים והמתיחות בגבול, האטרקציות בצפון היו אתמול (ראשון) מלאות. המצב הביטחוני החדש הגיע בתחילתו של השבוע האחרון לחופש הגדול, אך כאמור, דבר זה לא הפריע לעשרות אלפי הישראלים שהמשיכו לפקוד את האתרים בצפון: מאתרי הקיאקים שלאורך הירדן המשקיפים על גבול לבנון, דרך חופי הכינרת ועד לאתרי התיירות בעין זיוון המשקיפים על גבול סוריה.

בעלי האתרים בצפון, שבקיץ שעבר נפגעו ממכת העכברת, זכו השנה לעדנה מחודשת בכל הקשור לתפוסה המלאה. לכן, בשלב זה הם מקווים כי גם אחרי פריסת סוללות "כיפת ברזל" והחשש לתגובת נגד מצד איראן, על כל שלוחותיה, לא תיפגע בכמות המבקרים באתרים - ובאופן ישיר תשית עליהם מכה כלכלית בלתי צפויה.

לכתבות נוספות בנושא: 

נסראללה מחפש תגובה כואבת, אך כזאת שלא תוביל למלחמה • פרשנות

נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

דיווח: ישראל תקפה יעדים בגבול לבנון וסוריה

מטיילים בצפון
מטיילים בצפון | צילום: חדשות 13

יוני דותן, פקח רשות הכינרת, סיפר על המבקרים הרבים שבאו לפקוד אתמול את האתר: "אצלנו בכינרת שקט ונעים והמים קרירים. היום פוקדים אותנו כ-38,000 נופשים". גם עדי כהן, סמנכ"לית "קייקי כפר בלום", סיפרה על המטיילים הרבים שבאו ליהנות מהאטרקציות: "יש לנו המון מבקרים באתר. אנחנו אחרי שבועיים עמוסים של אוגוסט. והיום הפלא ופלא, כולם מגיעים לגליל, מטיילים רבים".

ולמרות שבשטח העסקים ממשיכים כרגיל, ישנם ראשי רשויות שמתחילים בהיערכות לקראת הסלמה אפשרית. אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, סיפר על ההיערכות בעירו: "הנחיתי את כל הגורמים להיות ערוכים לכל תרחיש - אני בטוח שכך קורה גם אצל ראשי הרשויות השכנות". למרות שלא התקבלו הנחיות חדשות, בכמה מן היישובים החליטו התושבים להיערך באופן עצמאי להתפתחות ביטחונית באזורם.

כעת העיניים של תיירני הצפון נשואות לחופשות החגים. עוד תקופה חשובה להכנסה השנתית, כך שכולם מקווים כאן שהימים הקרובים יעברו אף הם בשקט לפחות בצד הישראלי. השגרה אמנם נשמרה אתמול בצפון, אך היא תיבחן שוב היום לאחר שבמהלך בלילה כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי ישראל תקפה בגבול בין לבנון וסוריה מתקנים צבאיים של החזית העממית לשחרור פלסטין וכן, ברקע נאומו המאיים של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה שאמר כי ארגונו "יגיב על ההרג בסוריה ויתקוף בעומק ישראל".