תיעוד בלבנון: בובת חייל הוצבה בגבול "כדי להטעות את חזבאללה"

רשת "אל-מיאדין" פרסמה סרטון שבו נראית מטרת דמה שהונחה בגבול בין המדינות. הדבר נעשה, לטענתם, ברקע המתיחות הגוברת בצפון והחשש מפני פעולת נקם של נסראללה על הרג פעיל הארגון בדמשק

בובה בדמות חייל שהוצבה בגבול לבנון

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמקורבת לחזבאללה, פרסמה היום (שבת) סרטון שבו נראית בובה בדמות חייל צה"ל שהוצבה בגבול. על פי הדיווח, צה"ל הניח את הבובה כמטרת דמה במטרה להטעות את חזבאללה. זאת, ברקע המתיחות הגוברת בצפון והחשש מפני פעולת נקם של חזבאללה על הרג פעיל הארגון בדמשק.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו על התקרית בצפון: "לא נסבול שום תוקפנות – נגיב בעוצמה"

בתגובה לירי מלבנון: חיל האוויר תקף יעדים של חזבאללה

צה"ל: אירוע ביטחוני במרחב מנרה בגבול לבנון – הפרטים בבדיקה

בובה בדמות חייל שהוצבה בגבול לבנון
בובה בדמות חייל שהוצבה בגבול לבנון

מוקדם יותר השבוע צה"ל הודיע על אירוע ביטחוני שאירע במרחב מנרה שבגבול לבנון, חלק מהצירים נחסמו. בהמשך התברר כי בוצע ירי מלבנון לעבר כוחות צה"ל - שלא גרם לנפגעים. מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של חזבאללה במרחב גבול לבנון בתגובה לירי. נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה - ממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה".

במסגרת תגובת חיל האוויר הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור. בתקשורת הלבנונית דווח כי צה"ל ירה יותר מ-200 פצצות תאורה ופצצות זרחן, שחלקן גרמו נזק למבנים וכן לשריפות בצד הלבנוני.

בהמשך השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בצפון, והזהיר: "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו ע"י חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו". במהלך הלילה קיים ראש הממשלה התייעצויות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים.