אלוף פיקוד הצפון לראשי רשויות: "ערוכים לכל, אם נידרש נגיב"

האלוף אמיר ברעם הציג לראשי הרשויות בצפון הארץ את עיקרי הערכת המצב, והדגיש כי אתרי התיירות, הפארקים והאירועים נמצאים בשגרה מלאה • כמה מהחטיבות הלוחמות בצפון יהיו בעוצר יציאות בסופ"ש

זמן צפייה: 05:20

המתיחות בצפון: היום (חמישי) נפגש אלוף פיקוד צפון, אמיר ברעם, עם ראשי רשויות בצפון הארץ - כך נמסר מדובר צה"ל. במפגש הציג לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות, למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי. בפגישה השתתפו גם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה איציק בר, וקציני עורף והגנה מרחבית בפיקוד הצפון. כמה מהחטיבות הלוחמות בצפון יהיו בעוצר יציאות במהלך סוף השבוע.

"אנחנו נערכים לכל האפשרויות", אמר ברעם במפגש. "אם נדרש לכך נגיב, ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין. אני מלא הערכה לראשי הרשויות על השותפות, על השיח וגם על התגובות השקולות שמצביעות על מנהיגות אזרחית חזקה".

לכתבות נוספות בנושא >>

ברקע המתיחות בצפון: היום - הצבעה לחידוש מנדט יוניפי"ל בלבנון

ברקע המתיחות בצפון: צה"ל מגביל תנועה באזור גבול לבנון

ישראל במסר ללבנון: אם חזבאללה יתקוף - נראה בממשלתכם כאחראית

"אני מדגיש שאתרי תיירות, פארקים ואירועים נמצאים בשגרה מלאה", הוסיף האלוף ברעם. "עם זאת, קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרים את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב".

חרף המתיחות, בריטניה הודיעה הערב שתארח לראשונה תרגיל אווירי יוצא דופן בהשתתפות חיל האוויר הישראלי, האמריקני והבריטי, הגרמני והאיטלקי, ששמו ״קוברה וורייר״ (cobra warrior). מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי יטוסו לבסיס חיל האוויר המלכותי וודינגטון, וזו הפעם הראשונה שיערכו תרגיל בבריטניה. התרגיל ייפתח ב-1 בספטמבר ויסתיים ב-20 בספטמבר, ויכלול כ-50 כלי טייס שיתרגלו תקיפה משותפת. "אנו שמחים וגאים להשתתף בתרגיל 'קוברה ווארייר'", אמר ראש להק אוויר בחיל האוויר, תת-אלוף אמנון עין דר. "זה יתרום למוכנות חיל האוויר".

מטוס F15 של חיל האוויר, יבו יטוסו בתרגיל בבריטניה
מטוס F15 של חיל האוויר, יבו יטוסו בתרגיל בבריטניה

מוקדם יותר היום פורסם כי מועצת הביטחון של האו"ם תצביע בקרוב על חידוש מנדט כוח יוניפי"ל בדרום לבנון - כוח צבאי לשמירת השלום מטעם האו"ם. זאת, בעקבות לחצים דיפלומטיים שהופעלו מצד ישראל וארצות הברית על חברות המועצה במטרה לשמר את המנדט של הכוח, שנחלש לאחר תקריות עם פעילי חזבאללה, אשר מונעים את הגישה והתנועה בדרום המדינה.

בתוך כך, צה"ל פרסם הערב מידע חדש על פרויקט דיוק הטילים של ארגון חזבאללה, שעלה מדרגה בתקופה האחרונה. מטרת הפרויקט הייתה להביא את מאגר הטילים של ארגון הטרור לרמת דיוק של עד עשרה מטרים – גם ביעדים מרוחקים מהגבול, ואף במרכז הארץ. בימים אלו ברשות חזבאללה כמה עשרות טילים מדויקים - שלא יוצרו בשטח לבנון.