תושבי הצפון נערכים להמשך: "שמעתי את ההפגזות, הגוף שלי רועד"

לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר רכב צבאי ובסיס ביישוב אביבים, תושבי הצפון מודאגים, אך מנסים לשמור על שגרה: "אנחנו שולחים את הילדים לבית הספר בבטחה"

זמן צפייה: 02:39

ביישובי גבול הצפון נערכים היום (ראשון) להמשך, לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר בסיס צבאי ורכב צבאי ביישוב אביבים, כשהתושבים מביעים אורך רוח בנוגע להתחממות בגזרה. "מבחינתנו אנחנו מתנהלים כבשגרה. החלה פתיחת מקלטים ויש כוננות, אבל הכול מתנהל כרגיל", אמר ירון שושני, תושב שומרה שבגליל המערבי. "מחר בבוקר יש לימודים אחרי שחיכינו לזה חודשיים. הלילה הראשון עבר טוב ונקווה שגם הלילה הקרוב יהיה שקט".

לדבריו, למרות המצב הוא איננו חושש וסומך על הרשויות ועל הגופים האחראיים לביטחון האזרחים: "יש מיגוניות שפזורות פה במרחב המושב, במקומות מסוימים יש חסימת צירים כדי למנוע נסיעה של אזרחים. למרות זאת, אנחנו שולחים את הילדים לבית הספר בבטחה, גם במוסדות החינוך ערוכים למקרים האלה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

טילי נ"ט נורו מלבנון לבסיס ולרכבים בגליל – יש פגיעות • חי

חזבאללה: "השמדנו רכב צבאי בבסיס באזור היישוב אביבים שבגליל"

בעקבות המתיחות בצפון: צה"ל דחה תרגיל גדול ואת חילופי דו"צ

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190901-1859' autoplay='0' credit='' desc='אבי בדש, תושב אביבים' kid='1_m623mg1v' duration='93'']

אבי בדש, תושב מושב עלמה, היה בשטחי המושב כששמע את הפיצוצים: "אני הייתי בדיוק באזור, פתאום שמעתי כמה הפגזות. עלינו למגדל מים וראינו עשן. הגוף שלי עוד רועד מזה. יכול להיות שזו תחילתה של מלחמת לבנון השנייה. יש אמנם פחד - שנת הלימודים נכנסה, אבל אנחנו תמיד נחיה על חרבנו, אין מה לעשות. פעם זה בדרום ופעם זה פה".

נועם תושב אביבים: "אנחנו עובדים במפעל אריזה במושב אביבים. בדיוק כשיצאנו להפסקה שמענו שתיים או שלוש שריקות באוויר. מייד אחרי כן שמענו פיצוצים. לא הבנו מה קרה כי לא הייתה אזעקה. ואז כשהתחילו פצמ"רים כולם רצו למקלטים. בקרב המבוגרים במושב יש באמת בהלה והם מפחדים, בקרב הצעירים הגישה היא רגועה יותר. לא הבנו מה קרה כי לא הייתה אזעקה".

פיצוץ בגבול הצפון
פיצוץ בגבול הצפון | צילום: חדשות בזמן

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, שלח מסר לתושבי העיר וביקש להרגיעם: "אין סיבה להיכנס לפאניקה, הנחיות הצבא הן שגרה כרגיל. אני נמצא בקשר רציף עם גורמי הצבא וכל עדכון שיהיה אנחנו נעדכן. ליתר ביטחון הנחיתי לפתוח מקלטים – לא כי יש צורך לרדת למקלטים, אלא כדי שנהייה ערוכים לכל מקרה וכדי שכל אחד יוכל לגשת ולוודא שהכול בסדר ותקין".

כמו כן הוסיף שטרן: "אני מבקש לא להקשיב לשמועות שרצות ברשת. עקבו אחרי הפרסומים הרשמיים של העירייה, אנחנו נעדכן על כל התפתחות".

פיצוצים בצפון
פיצוצים בצפון | צילום: חדשות בזמן

כאמור, מוקדם יותר היום מספר טילי נ"ט נורו משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים. דובר צה"ל רונן מנליס ציין כי נורו כשניים-שלושה טילי נ"ט, לפי הערכתו מסוג קורנט, לעבר מוצב אביבים ולעבר רכב צבאי מסוג "זאב" שמשמש אמבולנס. עוד הוסיף מנליס כי לא היו נפגעים, אך הג'יפ נחדר ויש פגיעה בעמדת המוצב: "חזבאללה לא מימש את ההישג שרצה. הוא רצה להרוג חיילים. כלי טייס תקף את החולייה, ונורו כ-155 פגזים".

חזבאללה הוציא הודעה רשמית ובה טען כי "פגענו בכלי צבאי ליד אביבים". לפי דיווח בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, הפצצות צה"ל מתבצעות גם לשטחים באזור העיירה יארון שבדרום לבנון, ומזל"טים ישראלים טסו בגובה נמוך מעל הכפר הלבנוני מארון א-ראס. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל ביצעו ירי לכיוון העיירה מארון א-ראס, וכי ההפצצות הישראליות מובילות לשריפות באזור. שר החוץ של בחריין תקף את ממשלת לבנון על רקע האירוע: "התקפה של מדינה אחת כלפי מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבין-לאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בתוך גבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה".