אחת מכל חמש רקטות נפלה בעזה: צה"ל מסכם את המבצע

1,100 רקטות נורו בשלושת ימי מבצע עלות השחר מהרצועה, כיפת ברזל יירטה 95% מהרקטות שחצו לישראל. דובר צה"ל אישר כי 11 אזרחים בלתי מעורבים נהרגו בתקיפות צה"ל וציין כי 15 נהרגו משיגורים כושלים של הג'יהאד האיסלאמי. אחרי יותר משבוע של הגבלות: כלל הצירים בעוטף נפתחו לתנועה

זמן צפייה: 00:18

אחרי שלושה ימי לחימה, צה"ל מסכם הבוקר (שני) את מבצע עלות השחר. בעקבות סיום המבצע, הוחלט על פתיחת כלל הצירים שנסגרו בעוטף עזה והתושבים אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, תנועת הרכבות שהושבתה בשבוע שעבר בין שדרות לאשקלון תשוב לסדרה החל מהשעה 12:00.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, קיים הבוקר תדרוך לכתבים הצבאיים וסיפר כי 20 אחוז מהרקטות ששוגרו על ידי הג'יהאד האיסלאמי, אחת מכל חמש רקטות, התפוצצו בשטח רצועת עזה – דבר שהוביל להרג 15 אזרחים בלתי מעורבים.

צה''ל מסכם את מבצע עלות השחר
צה''ל מסכם את מבצע עלות השחר | צילום: דובר צה''ל

עם זאת, ציין דובר צה"ל כי 11 אזרחים בלתי מעורבים נהרגו בתקיפות צה"ל, חלקם מפיצוצי משנה. בסך הכול, צה"ל מעדכן כי 35 עזתים נהרגו. "אשתו של חאלד מנסור, ראש החטיבה הדרומית שחוסל, ואשתו של מפקד חטיבת רפיח, נהרגו בהפצצה אתמול. היינו מעדיפים שהן לא ייהרגו. אנחנו נתחקר איפה היינו טובים ואיפה היינו יכולים להיות טובים יותר", אמר דובר צה"ל.

מפקד החטיבה הדרומית של ג'יהאד האיסלאמי שחוסל, חאלד מנסור
מפקד החטיבה הדרומית של ג'יהאד האיסלאמי שחוסל, חאלד מנסור | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

כ-170 מטרות של הג'יהאד האיסלאמי הותקפו במהלך המבצע ובתגובה שוגרו כ-1,100 רקטות. מערכת כיפת ברזל יירטה 95 אחוזים מהרקטות שחצו לשטח ישראל. כמו כן ציין דובר צה"ל כי בוצע ירי נ"מ אחד לעבר כלי טיס של חיל האוויר וללא הצלחה.

כיפת ברזל
כיפת ברזל בפעולה | צילום: רויטרס

בנוסף, ציין תא"ל כוכב כי המעברים ברצועת עזה ייפתחו הבוקר בשעה 09:00 למעבר פועלים, סחורות וסולר. באשר להסכם לשחרור אנשי ג'יהאד האיסלאמי כפי שטוען הארגון אמר כוכב: "לא נתייחס. זיאד נחאלה טוען את זה. אני לא חושב שיש הסכמות על שחרורו".