"הקדיש את חייו למען המדינה": לוחם הימ"מ נעם רז הובא למנוחות

בהר הרצל שבירושלים נערכה הלווייתו של הלוחם הוותיק, שנהרג בסוף השבוע בפעילות מבצעית בג'נין, והוא הועלה לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים. המפכ"ל הספיד אותו: "השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם"

זמן צפייה: 03:12

מסע הלווייתו של לוחם הימ"מ נעם רז, שנהרג בפעילות מבצעית בג'נין ביום שישי בגיל 47, נערך הבוקר (ראשון) בהר הרצל בירושלים. במעמד ההלוויה הועלה רז לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים.

הבוקר בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו - לוחם הימ"מ, רב-נגד נועם רז זכרו לברכה, שנפגע בפעולה יזומה נגד מחבלים באזור ג'נין. נועם שירת בימ"מ במשך 23 שנים, במהלכן השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון אזרחי ישראל". בזמן ההלוויה, אירח נשיא המדינה יצחק הרצוג את ילדי "תלמוד ישראלי" מחצור הגלילית ויחד איתם למד לעילוי נשמתו של רז ז"ל.

"נועם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל נועם את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באיזור טול כרם. נועם, תושב היישוב קידה, הותיר אחריו את אפרת ו-6 ילדים, וגם מורשת ברורה - לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות. בשם ממשלת ישראל ובשם העם כולו - אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, יהי זכרו ברוך.

נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין
נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין

אמש הספיד אותו המפכ"ל קובי שבתאי: "הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה".

"בימ"מ הוא יזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה", הוסיף שבתאי, "לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל

רז מת מפצעיו ביום שישי בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שנפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר מבוקשים. הוא התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פרמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. בהודעת השב"כ נכתב עליו כי היה "לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע". רז הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין.