המפכ"ל על נעם שנהרג בג'נין: "בעל מסור, אבא למופת"

תגובות רבות הגיעו מכל קצוות המערכת הפוליטית והביטחונית בישראל. המפכ"ל שבתאי סיפר כי רז היה הלוחם שהציל את סנ"צ ש' שנפצע בפעילות אחרת בג'נין. היה ממייסדי היישוב קידה, שם כתבו עליו: "איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל"

זמן צפייה: 00:30

המפכ"ל יעקב שבתאי כתב על לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג היום (שישי) בפעילות בג'נין כי הוא היה "בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל". רז בן ה-47 נפצע קשה כאשר נורה על ידי חמושים פלסטינים בגבו במהלך פעילות.

"נעם הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה", הוסיף שבתאי. "בימ"מ הוא ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. נעם שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה היה בנוסף גם פרמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל

רז הוא הפרמדיק שהציל לפני מספר שבועות את חייו של סנ"צ ש', קצין הימ"מ שנפצע בפעילות אחרת באותו המקום. לדברי שבתאי, "רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ. שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט ספד ללוחם הימ"מ: "איבדנו היום גיבור, לוחם אמיץ שחירף נפשו במהלך מבצע יזום כנגד מחבלים. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם", הוסיף בנט.

שר הביטחון בני גנץ הוסיף כי "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להביע צער עמוק על נפילתו של לוחם הימ׳׳מ רס״ב נעם רז ז״ל, בהיתקלות עם מחבלים היום באזור ג׳נין. אני מחזק את בני משפחתו ברגעים קשים אלה. יהי זכרו ברוך". "‏נמשיך להילחם במחבלים, בשולחיהם, סעייניהם ובכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל", גנף הוסיף.

שר הביטחון בני גנץ והמפכ''ל קובי שבתאי
שר הביטחון בני גנץ והמפכ''ל קובי שבתאי | צילום: אלעד מלכה

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם בחשבון הטוויטר שלו:

מפקד הימ״מ תת-ניצב ח' אמר על נעם רז: "הייתי מפקד הקורס שלו ואני גאה בכך, הוא אחד הלוחמים הוותיקים שלנו. נועם שירת בפלגת הצלפים של היחידה ובהכשרתו בנוסף היה פראמדיק, שהציל חיי לוחמים רבים. הוא הוביל מאות מבצעים ללכידת מבוקשים וסיכול טרור. נעם היה איש צנוע, אבידה גדולה ליחידה." תתניצב ח' טען כי: "פעלנו בצורה אגרסיבית מאוד בהפעלת האש, לא יכולנו למנוע את ההרג של נועם".

תגובות נוספות הגיעו מכל קצוות המערכת הפוליטית. השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר עליו: "נעם היה לוחם ותיק ומנוסה ששירת בימ"מ בתפקידי לחימה שונים. אחד מאותם גיבורים אלמונים שבחרו להקדיש את חייהם למען ביטחון ישראל, וכולנו חבים להם רבות. גם הבוקר יצא נעם להילחם, ועשה זאת כהרגלו באומץ לב ובמסירות. לדאבון הלב, הוא שילם על כך בחייו. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

השר לביטחון פנים עמר בר לב עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן
השר לביטחון פנים עמר בר לב עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן

בר-לב הדגיש כי "בדיוק כפי שהתרחש הבוקר, נמשיך לרדוף בנחישות ובעוצמה אחר המחבלים דורשי רעתנו בכל מקום ובכל זמן, לא נאפשר להם רגע אחד של מנוחה, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים".

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי: "נעם, בן 47, נשוי לאפרת ואבא לשישה ילדים תושב היישוב קידה בבנימין. נעם היה ממקימי היישוב קידה ואחד המייסדים המובילים של היישוב מעלייתו לקרקע ועד היום. איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל. נטע מטע זיתים באזור והיה איש אהוב על כל סביבתו. היישוב קידה ותושבי בנימין כולם משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעה קשה זו"

הלווייתו של סמ"ב נעם רז תתקיים ביום ראשון ביישוב קידה.