הפצועה מפיגוע הדריסה בגוש עציון השתחררה מביה"ח: "נס שאני פה"

נעם נביס שנפצעה בינוני באירוע בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר, סיפרה לאחר שחרורה כי "אני לא זוכרת כל מה שקרה. הייתי עם אחי בדרך לתחנה, ועוד לפני שהגענו אליה פגע בנו אוטו מאחורה"

זמן צפייה: 00:36

נעם נביס, שנפצעה בינוני בפיגוע הדריסה בכביש 60 לפני כשבועיים, שוחררה היום (ראשון) מבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. "זה עוד לא נגמר, אני בדרך לשיקום, אבל ברוך השם במצב טוב. טיפלו בי מדהים בהדסה וגם אנשים אנחנו לא מכירים באים לתמוך ולעזור. זה נס שאני ככה עכשיו", אמרה בעת שחרורה. "כולם עוטפים ודואגים, אני מלאת הודיה לכולם".

יחד עם נעם נפצע קשה אחיה, נחום בן ה-17, שעדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה. עם זאת מצבו השתפר ומוגדר כעת יציב. "מצבו של נחום משתפר. הוא עדיין במצב קשה, אבל רואים חזרה של תפקודים והתפתחות חיובית. אשמח אם יתפללו עבור אחי, זה לא יסתיים בקרוב, אז אנחנו ממש צריכים את התפילות של עם ישראל", אמרה נעם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שבוע לפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב: עשרות הגיעו למעיין בדולב

בקבוקי תבערה ומעצרים: צוות חדשות 13 בתיעוד מיוחד ממזרח י-ם

מטען חבלה מאולתר נמצא ונוטרל סמוך לשכם – לא היו נפגעים

נעם נביס, שוחררה מבית החולים לאחר שנפצעה בפיגוע הדריסה בגוש עציון
נעם נביס, שוחררה מבית החולים לאחר שנפצעה בפיגוע הדריסה בגוש עציון | צילום: חדשות 13

על הפיגוע עצמו, שאירע סמוך ליישוב אלעזר, סיפרה נעם כי "אני לא זוכרת כל מה שקרה. הייתי עם נחום בדרך לתחנ האוטובוס שמחוץ ליישוב, ועוד לפני שהגענו אליה פגע בנו אוטו מאחורה. אני לא ממש זוכרת, התעוררתי כמו מחלום. כולם עזרו לנו מאוד, השוטר, צוות חירום יישובי, מד"א". לבסוף הוסיפה: "אני הולכת לשיקום בהדסה הר הצופים, ייקח עוד זמן עד שאחזור ללכת ואחזור לשגרה, אבל אני מקווה שמדובר בדברים הפיכים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190901-1450' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פיגוע הדריסה ממצלמת רכב של ג′, שוטר שהיה במקום וירה במחבל' kid='1_37qf37yc' duration='10'']

ביום שני שעבר דווח כי חל שיפור קל במצבו של נחום. הוא יצא מכלל סכנה, אך כאמור מצבו עדיין מוגדר קשה.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא עלאא הרימי בן ה-26 אשר מזוהה עם תנועת פתח והג'יהאד האסלאמי. הרכב בו נהג היה ככל הנראה גנוב. הרימי היה כלוא בישראל בין השנים 2014 ל-2015 בגין טרור עממי. כמו כן הוא מוכר כמשתמש בסמים ומעורב בסכסוכים משפחתיים.

Whatsapp Image 2019 08 16 At 1
עלאא הרימי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בגוש עציון

ג', שוטר מרחב חברון של מחוז ש"י שירה למוות במחבל, סיפר כי "יצאתי מהבית למשמרת וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב פונה ימינה לכיוון טרמפיסטים, פוגע בהם ואחד עף באוויר. ראיתי את נהג הרכב הפוך, ממלמל משהו ומנסה לצאת מהחלון. הוא החזיק חפץ לא ברור וישר נטרלתי אותו ומיד ניגשתי לטפל בפצועים". מתיעוד ממצלמת הרכב של ג', ניתן לראות את רכבו של המחבל סוטה בחדות ימינה ופוגע באנשים הממתינים בטרמפיאדה.

הפיגוע בכביש 60, גוש עציון
פיגוע באזור גוש עציון | צילום: החדשות 13

חמאס בירך אז על הפיגוע ומסר כי "הזעם של העם הפלסטיני ופיגועי הדקירה והדריסה בירושלים ובגדה המערבית הם תגובה לפריצות החוזרות ונשנות של הכיבוש למסגד אל-אקצא. הטרור שמפעילה ישראל בירושלים ובגדה יביא לפיצוץ נוסף באזור. העם הפלסטיני מוכן לכל קרב שמטרתו לשמור על מסגד אל-אקצא מפגיעת הכיבוש הציוני".