4 נפילות בשדרות; נתניהו: "הנחיתי להמשיך ולהכות במטרות הטרור"

אין נפגעים כתוצאה מהנפילות בדרום • נמשכים הלחצים מצד גורמים בעולם להפסיק את המבצע • 6 רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל • מטחים ליישובי הדרום גם בשעה זו • מהבוקר שוגרו כ-190 רקטות •

זמן צפייה: 09:44

מבצע "שומר החומות": ארבע נפילות זוהו הערב (שני) בעיר שדרות לאחר מטח רקטות שנורה משטח רצועת עזה, כאשר אחת מהן פגעה ישירות בגן ילדים בעיר, ואחת נוספת במפעל "אסם" הסמוך לעיר. לא דווח על נפגעים. מוקדם יותר הערב, פיקוד העורף הנחה על ביטול הלימודים מאזור השרון ודרומה עד יום רביעי - כולל, זאת על רקע המשך הלחימה בעזה. בתוך כך, במהלך הערב נשמעה אזעקה בקיבוץ משגב עם שבצפון כתוצאה מירי מלבנון.

בד בבד, דובר צה"ל מסר כי מאז 7:00 בבוקר ועד כה זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-25 מהם נפלו בשטח הרצועה. משרד הבריאות בעזה דיווח כי עד כה בסבב לחימה הנוכחי, ישנם 212 הרוגים בעזה, ביניהם 61 ילדים ו-36 נשים - בנוסף ל-1,400 פצועים. בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע לראשי הרשויות בעוטף עזה כי המבצע צפוי להימשך וכי גרף התקיפות יעלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הותר לפרסום: נעצר חשוד בהשלכת הבקת"ב שפצע את בן ה-12 ביפו

אסון בגבעת זאב: 2 הרוגים ועשרות פצועים בקריסת מבנה בבית כנסת

למה חשוב להמשיך במבצע? מעכשיו ישראל תקבע את סדר היום • טור

פגיעה ישירה באשדוד
נזק שנגרם לבמנה באשדוד בעקבות פגיעת רקטה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ללחימה בתום התייעצות ביטחונית שקיים: "סיימתי עכשיו הערכת מצב ואישור תכניות מבצעיות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל. ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האסלאמי, פגענו ביחידה הימית של חמאס, ואנחנו ממשיכים גם להכות בתווך התת קרקעי - ה'מטרו' של חמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל".

מקורות בהנהגת חמאס מסרו הערב לעיתון הלונדוני, "אל-ערבי אל-ג'דיד", כי חמאס סירבה להצעות מגורמים בין-לאומיים, ביניהם מדינות ערביות, לקבלה של הפסקת אש – שבעיקרן התנאי שקבעה ישראל - שארגוני הטרור בעזה לא יגיבו לגל תקיפות של ישראל. בנוסף, המקורות מחמאס טענו כי בימים האחרונים מדינות מהמפרץ הפרסי הגישו באמצעות מתווכים פלסטינים הצעה לקבלת התנאי הישראלי בתמורה לסיוע כלכלי לרצועה.

מבצע שומר החומות, עזה
פעילות צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

הרמטכ״ל אביב כוכבי שוחח הערב עם ראשי הרשויות בדרום ואמר להם כי "למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה. חמאס טעה כשהוא ביצע את הירי לפני שמונה ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה. הוא הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שיידרש".

בהמשך לגל התקיפות, צה"ל תקף את החמ"ל הראשי של ביטחון הפנים של חמאס בצפון רצועת עזה וחמישה בתי מפקדים בכירים בארגון אשר שימשו כתשתיות טרור. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתם של אברהים מחמד מצטפא כוארע, מפקד גדוד דרום חאן יונס, שלקח חלק בפיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל משנת 2008 וכן היה אחראי על הירי הרקטי לעבר ישראל, וביתו של בכיר נוסף שבביתו התקיימה תשתית תקשורת צבאית ותשתית לאכסון אמצעי לחימה. 

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב הערב: "סיימתי שיחה חשובה נוספת עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן. הודיתי לו על האופן שבו גינה את פעילויות הטרור של חמאס והגיבוי המלא לזכותה של ישראל להגן על עצמה, לרבות התמיכה האמריקנית היום במועצת הביטחון של האו"ם. ציינתי בפניו כי ישראל תמשיך לפעול מול חמאס עד להשבת השקט ליישובי הדרום ומרכז הארץ. על הקהילה הבין-לאומית כולה לגנות את חמאס המשתמש באזרחיו כמגן אנושי ופועל בחסות האוכלוסייה של רצועת עזה".

תקיפת צה''ל ברצועה במבצע שומר החומות
תקיפת צה''ל ברצועה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

בתוך כך, בית הלבן ממשיכים בניסיונות להרגיע את העימות ולהביא להפסקת אש. לדברי ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, "ארה"ב עדיין מחויבת להפחתת האלימות ולהביא לסיום הקונפליקט. הגישה שלנו היא דיפלומטיה אינטנסיבית וזה מה שאנחנו מאמינים שיהיה הכי אפקטיבי. הנשיא קיים שתי שיחות במהלך סוף השבוע שבהן הביע את דאגתו מהקונפליקט, מהחיים של אזרחים משני הצדדים ומשלומם של עיתונאים ושאר מי שהושפע ממה שקורה בשטח".

צה"ל מבחינתו רוצה להביא עוד הישגים בטרם תוכרז הפסקת אש, לפיכך פעל אתמול בלילה נגד מנהרות הטרור וגם הלילה הוא צפוי לעשות כן. מעבר לרצון לייצר שקט ולהרתיע את ארגוני הטרור העזתיים, צה"ל מנסה להעביר מסר הרתעתי לחזבאללה וללבנון בסוגיית עוצמת הכוח הישראלית. מטרת צה"ל היא ליצור מאזן "שקט תמורת שקט" מול רצועת עזה ובכך שהדרום יקבל שקט לאורך זמן רב. 

רקטה מעזה לישראל
שיגור רקטה לעבר הארץ משטח רצועת עזה

לפי גורמים בכירים בקבינט המדיני-ביטחוני, לא בטוח שחמאס מעוניין בהפסקת אש בקרוב. לפי הערכה זהירה, ייתכן והעימות יימשך עוד שבועות נוספים של התשה כיוון שחמאס הציב תנאים לא ריאליים מבחינתו להפסקת אש, תנאים אשר הוא עצמו יודע שלא יקבל, בשל חוסר הנכונות שלו כרגע לסיים את המערכה.