אמו של בראל: "לא רוצה שאף חייל ישלם מחיר כמו שהבן שלי שילם"

ניצה שמואלי הגיבה לשחרורו של המחבל שירה בבנה, ואמרה כי היא לא רוצה שחיילים יסכנו את חייהם כדי ללכוד אותו. על חקירת האירוע אמרה: "נשארנו עם הרבה שאלות ואף תשובה לא קיבלנו"

ניצה שמואלי

ניצה שמואלי, אמו של לוחם מג"ב בראל שמואלי שנהרג בגבול רצועת עזה, הגיבה הבוקר (חמישי) לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו המחבל שירה בבנה שוחרר על ידי חמאס. שמואלי מסרה לחדשות 13: "אני לא רוצה שאף חייל ואף לוחם לא יצטרך לסכן את החיים שלו כדי ללכוד אותו. שאף חייל ישלם מחיר כמו שהבן שלי שילם".

על חקירת האירוע בו נהרג בנה אמרה שמואלי: "הייתי מצפה מהמח״ט שיבוא אלינו ויספר לנו את כל הפרטים הקטנים שאנחנו בכלל לא יודעים. הם היו אצלי בבית וסיפרו לתקשורת שקיבלנו תחקיר ראשוני, זה שקר שקר שקר. נשארנו עם הרבה שאלות ואף תשובה לא קיבלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלב מרכז מסחרי באשדוד: מטען התפוצץ ברכבו של עבריין

חשד לרצח נוסף: בן 33 נורה למוות מרכב חולף בכפר דיר חנא

לוחם מג"ב נפצע קשה בפיגוע דריסה סמוך לקלנדיה

"לא יודעים מתי הבן שלי נפצע, איך פינו אותו, מי פינה אותו", הוסיפה שמואלי, "כל שאלה שאנחנו שואלים, אנחנו לא מקבלים תשובה. יש לי כל כך הרבה שאלות ואין תשובות. אני כל היום יושבת על הספה ובוכה, אני לא מתפקדת".

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

משפחתו של בראל הוסיפה בתגובה: "בימים כשאנחנו מנסים לחזור לחיים התעוררנו הבוקר לכותרת כואבת. אנחנו מצפים שמדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצח של בראל, יהיה אשר יהיה מקום מחבואו, ללא שום שיקול זר ויפה שעה אחת קודם. אנו גם עדיין ממתינים לקבל את התחקיר המלא של צה"ל על האירוע, שישקף באופן מלא את ההיערכות לאירוע, התגובה בזמן אמת להפרות הסדר והפינוי הרפואי".

עוד נמסר מהמשפחה: "אנחנו מרגישים שיש יותר מדי שאלות מטרידות שנותרו פתוחות וצה"ל לא ממהר להשיב עליהן. כל תחקיר שאינו תחקיר עמוק, יסודי ואמיץ - הוא פגיעה קשה בנו כמשפחה שכולה, מכתים את זכרו של בראל שהקריב חייו למען המדינה ועלול להביא למחדל הבא".

בראל שמואלי נורה בראשו בחודש אוגוסט, דרך חרך בחומה ממנו כיוון את נשק הצלפים שלו בגבול רצועת עזה. מתחקיר האירוע שבו נפצע עלה כי המחבל הסתיר את האקדח במכנסיו ושלף אותו כמה שניות לפני הירי, לכן לא זוהה על ידי כוחות צבא אחרים.