"לסינוואר אין חסינות, הוא חי באי-ודאות": הקלטות מפקד אוגדת עזה

בלעדי: תת-אלוף נמרוד אלוני שוחח עם תושבי קיבוץ ארז והתייחס למנהיג חמאס בעזה, שלגביו אמר כי "אין לו חסינות". הוא טען כי הארגון איננו אחראי לגל הטרור אלא רק מלבה אותו בצורה אסטרטגית. עוד הוסיף, כי ארגון הטרור ששלוט ברצועה מתקשה לייצר רקטות בעקבות חיסול מהנדסיו - והתייחס לראשונה לניסויים המוצלחים במערכת הלייזר

זמן צפייה: 04:35

בהקלטות שנחשפו הערב (שבת) במהדורת השבת, מפקד אוגדת עזה, תת אלוף נמרוד אלוני, נותן לתושבי קיבוץ ארז תשובה לשאלה שאף גורם רשמי לא התייחס אלייה עד אתמול על מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ואמר: "חסינות? אין לו חסינות. בשומר החומות ניסו להרוג אותו. ואם הפיגוע בתקוע היה הופך למסע הרג, עם הרבה הרוגים, היינו באותן מצב? אין לי מושג, גם הוא אין לו מושג ולכן הוא חי בהרבה אי -ודאות בימי אלו".

כשנשאל מפקד האוגדה האם סינוואר אחראי לפיגועים האחרונים - הוא השיב: "אף אחד מהפיגועים לא יצאה בהכוונה של חמאס, והוא ניסה להוציא פיגועים שלו ולא הצליח. לעומת זאת, אסטרטגית, מי שליבה את כל העניין הזה ויצר את ה'וייב', זה חמאס. גם סלאח ערורי מלבנון וטורקיה. וגם ראאד סלאח".

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, בביקור במשרדי אל ג'זירה בעזה
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, בביקור במשרדי אל ג'זירה בעזה

לדברי מפקד האוגדה, חמאס מתקשה לייצר היום רקטות, אחרי שמהנדסיו חוסלו במהלך מבצע שומר החומות ובפעם הראשונה הוא גם מגלה שמערכת הלייזר שעברה בהצלחה כמה ניסויים, עתידה להיכנס כמבצעית לגבול הרצועה בקרוב מאוד: "הלייזר, הוא מתקדם מאוד. וכבר סיים סדרת ניסויים מאוד מוצלחת על יירוט של רקטות וגם של פצמ"רים שזה יותר מאתגר. עתידה להיכנס בשנה הקרובה סוללת ניסוי ראשונה במרחב אוגדת עזה כדי לבחון את העניין הזה".