מפקד אוגדת עזה: "הרגיעה תחזיק מעמד חודשיים, פחות או יותר"

בשיחה סגורה שקיים תא"ל נמרוד אלוני עם חברי קיבוץ בארי, טען כי ההסכם שנחתם בין ישראל לחמאס הוא ככל הנראה זמני, ולא יחזיק מעמד יותר משבועות ספורים. "להבנתי, הוא עם תאריך תפוגה"

זמן צפייה: 01:51

מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני שוחח הערב (רביעי) עם תושבים בקיבוץ בארי, וכאשר התייחס לרגיעה בין ישראל לחמאס שהושגה רק לפני יומיים, טען כי "הרגיעה תחזיק מעמד חודשיים, פחות או יותר. ההסכם הזה, להבנתי, הוא עם תאריך תפוגה. אלה דיבורים שאני שומע - אבל אני לא יודע מה יהיה בסופם".

לדבריו, בחמאס ציפו שישראל לא תגיב על הפרחת הבלונים לעבר שטחה, ואף היו מופתעים מעוצמת התגובה של צה"ל. "הסיבה המרכזית להסלמה זה המצב הכלכלי ברצועת עזה", הסביר אלוני. שיתופי פעולה כלכליים והכסף הקטארי, הוסיף, יכולים לדחות את הסבב הבא.

מפקד האוגדה ציין לחיוב את הכוחות השונים, וכן את שיתוף הפעולה שבזכותו הופחת הנזק מהשריפות. בשיחה, שבה נכח גם ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, בישר אלוני לתושבים כי עד חודש מארס 2021 תסתיים בנייתו של פרויקט המכשול לאורך הגבול, שכולל חומה תת קרקעית למניעת חפירת מנהרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נהגו בה כחפץ": אישומים נגד 11 מהמעורבים באונס הקבוצתי באילת

"נדקרתי 28 פעמים": הישראלי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין מדבר

סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

אל''מ נמרוד אלוני
אל''מ נמרוד אלוני | צילום: צילום מסך - יוטיוב

אתמול, יום לאחר שהצדדים החליטו על רגיעה, צה"ל סיכם את הפעילות שלו ברצועת עזה במהלך ההסלמה האחרונה. בשבועות האחרונים, צה"ל תקף ברצועת עזה כ-100 יעדי טרור של חמאס במשך 19 לילות. זאת, כידוע, בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר והפרחות בלוני התבערה משטח הרצועת לישראל.

במסגרת התקיפות, הותקפו 35 יעדי התעצמות וייצור אמצעי לחימה, כ-30 סדנאות ופירים תת-קרקעיים, מספר מתחמים צבאיים, כעשרה יעדים של מערכי האוויר של חמאס, מספר יעדים של יכולות ימיות ומעל 20 עמדות צבאיות של חמאס. מצה"ל נמסר כי "תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של הארגון".